[elektro] hááát ez se semmi rádiótechnika...
G L
lgreczi at gmail.com
Mon Apr 28 11:33:54 CEST 2014
Szia,
Gondolom az igazság a két oldal véleménye között van :)
Az IFOR így a szerbek amúgy látják :)
Az állomás parancsnoka egyébként magyar volt (Dani Zoltán).
Az index egyik fórumtopicjában sokszor és sokáig ki volt tárgyalva
az esemény, ott sok olyan emberke van, aki ugyanolyan
állomásokon szolgált (nem sorállományként :) ) mint amivel
leszedték a gépet (Nyeva) vagy hasonlón (pl Volhov), illetve
többjük személyesen ismeri Dani Zoltánt és elég sok technikai
részletet tárgyaltak ki róla. Egyrészt műszakilag, másrészt
"lőszabályzatilag".
Persze, vita volt köztük és azok között, akik lesajnálják ezeket
az avíttas orosz technológiákat, de ez így normális :)
Rég olvasgattam, de az megmaradt bennem, hogy bizony az amik
meglehetősen elbízták magukat az előzményektől és elég slendrián
módon repültek be, viszont a célt valóban egy p18 fogta be
(méteres hullámhosszú radar -az a tv-antennás :) ) kb 25km-en és
a Nyeva rakétáinak így sem volt egyszerű leszedni, mert az
indítás-jelzésre már menekülőre fogta az F-117-es..
Egyes vélemények szerint a nyeva radarját kicsit módosították, de
ehhez már nem értek :)
Akit érdekel a fórumon biztos olvashat műszaki részleteket is
hatásos keresztmetszet, megsemmisítési zóna stb ügyben.
Szóval az egyik oldal szerint puszta véletlen, a másik szerint
tökéletes harcmunka... az igazság meg középen...
Jól kiképzett, fegyelmezett csapat munkája, amihez aztért kellett
a másik oldal hibája is.
> ------------------
> Az IFOR akkori magyar-amerikai vezérkari tolmácsától az F118 lelövéséről:
> 1. a szerbek kifigyelték, h pontosan milyen utvonalon jönnek a gépek.
> 2. a be és kirepülési utvonal mindig ugyanaz volt, eleinte csak az
> időpont változott.
> (ez Szegeden is hallható volt, ahogy a közelebbi bombázások is)
> 3. a riadóláncuk révén részletesen feljegyezték, h a berepülést
> követően időben épp hol-merre vannak.
> 4. a Röszkei határ felett rendszeresen füleltek.
> 5. amikor meghallották a gépeket, hőkamerával ellenőrizték épp merre
> vannak.
> 6. beindult a nagy szerb riadólánc
> 7. és az adott helyeken a berepülési időponthoz képest feljegyzett
> timer alapján sorban,
> egymás után a megfelelő pillanatban minden létezhető fegyverrel
> elkezdték a repülési útvonalakat lőni.
> 8. ez hetekig így ment.
> 9. aztán 1szer az egyik gép meg beleszaladt ... ilyen prózaian 1szerű ...
> Az ebből készült film pedig csak foltokban fedte a valóságot.
> -----------------------
> L. Pásztor
> -----------------------
More information about the Elektro
mailing list