[elektro] Vízbontó
"L. Pásztor"
seasoft at invitel.hu
Tue Sep 3 08:22:06 CEST 2013
Energetikailag azaz vízbontás + oxigén égetés, biztosan nem.
- - - - - -
Én nem értem az embereket ... múltkor már többen is írtuk, h itt nem
energetikailag számolunk...
A hidrogén itt katalizátor, melyben kb. 1 nagyságrenddel gyorsabban
terjed az égés, mint a benzin gőzében.
Igy a benzin gyorsabb égése révén lesz ideálisabb a hajtás, a szikra
után azonnal sokkal hamarabb épül fel a dugóra ható teljes nyomaték
...emiatt megnövekszik a főtengelyre ható eredő nyomaték is, azaz motor
hatásfoka javul.
Durva példával mondva (nem belekötni a számokba !): a motor hatásfoka
nem 25% lesz, hanem mondjuk 30%. Ugyanannyi benzinből több lesz a
hajtás és kevesebb a hőveszteség. Ennyi !
És van pár % fogyasztás csökkenés is, amit viszont a tuning-népek
nagyívben lesz...nak, ahogy a horgász a kukorica fogyást :)
És emberek vizes autókkal plusz lóerőket kapva széles vigyorral
kocsikáznak, miközben a többség azon rugózik, h a vízbontás és oxigén
égetés nem ad plusz energiát ... :)))
PS: a tökéletesebb égés miatt JELENTŐSEN megnövekszik az NO2 kibocsátás
... ezért szervek nem szeretik. Ahogy a tökéletes égést lerontó EGR
(exthaus gas recyclation) ledugózását sem ...
---------------------
L. Pásztor
---------------------
2013.09.03. 7:59 keltezéssel, Király, Gyula írta:
> Üdv!
>
> A
>> kijovo
>> energia meg a termelt hidrogen egeshoje. A ketto kulonbsege a veszteseg
>> csak!
> Csak halkan jegyzem meg, a mutatványban az oxigén
> előállítása nettó veszteség, mert az amúgy kéznél
> lenne ingyen is..
> Szóval sehogyse bolt ez...
>
> Gyula
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list