[elektro] Téli gumi?

Csihar Zoltán csihar.zoltan at digitron.hu
Sat Nov 23 06:59:22 CET 2013


Az ABS NEM azért van, hogy jobban tudj fékezni, hanem, hogy padlóféknél is tudj kormányozni!

A fékút ABS nélkül kisebb, ezt tesztek bizonyítják. 
Felengedgeti a pánikban erre képtelen emberek helyett a féket! 
Ezt önuralommal (ABS nélkül kocsiknál) is csináltuk, ha kormányozni akartunk. E nélkül nem is lehetett manőverezni!



-----Original Message-----
From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of potyo
Sent: Friday, November 22, 2013 10:37 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] Téli gumi?

2013. november 22. 21:43 Nagy Sándor írta, <nasa at 68.hu>:

>
>
> nem kötekszem, csak azért van saját véleményem:
>
> "Evidens, hogy egy elsőkerékhajtású már csak az elvből fakadóan is 
> előnyben"
>
> ez ha így van, akkor tájékoztass róla egy f1 csapatot, hogy az első 
> kerék hajtás jobb.
>

Ne ragadj már ki egy félmondatot, amikor még vessző sem volt ott... Ott szerepelt, hogy havon-jégen. Versenyzésben kétségtelen, hogy a hátsókerékhajtás előnyösebb. De azért egy utcai autónál vannak más szempontok is.


>
> sok helyen lefutott téma ez, de az első kerék hajtás nem jobb egy 
> csöppet sem, csak nem kell akkora tudás hozzá, viszont vészhelyzetben 
> nem korrigálható annyira, mint a hátsókerék hajtású. persze az 
> össznépi elv az, hogy hátsókerekessel sem tudnak az emberek 
> korrigálni, akkor meg mind egy, ebből a szempontból, és itt lépnek 
> életbe az egyéb tulajdonságok, ami a tömeg gyártás folyamán előnyben 
> részesíti az első kerék hajtást.
>



> Ugyan így van ez az ABS esetében is. száraz, és nedves egyforma uton 
> elmegy a használata. De speciel én kiköttettem az autómból, mert a 
> legkritikusabb téli időszakban, amikor havas jeges az út, sokkal 
> jobban meg tudok állni nélküle! Sok vitám volt már ebből de ezt télen 
> sok embernek be tudtam valóságban is bizonyítani. itt csak leírni tudom.
> Amerre én járok, túlnyomó többségben van útpadka, ahol télen, a jeges, 
> letaposott uthoz képest, sokkal hatásosabb a fék. Ha jobb kerekekkel 
> oda lehúzódom, és ott fékezek, természetesen ellen kormányozok, akkor 
> jelentősen sokkal hamarabb megállok, mintha az utcai autókba épített 
> blokkolás gátló, a balos kerekek csúszása miatt, felengedi mind a négy 
> kerék fékjét. és hosszasan le lehetne írni, hogy egy rövidebb száraz 
> folt esetén, vagy agyik keréknyom száraz, másik sikos, akkor is 
> hatásosabb! De tény, hogy a feleségemnél, és elég sok mindenkinél, 
> sokkal, de sokkal hatásosabb a blokkolásgátló. és mielőtt, mint máshol 
> is, az F1 példa jönne, hogy abban is van blokkolásgátló, elmondom, 
> hogy abban kerekenkénti gátló van, van nem négy kerék gátló. Tehát ha 
> egy csúszik, nem oldja mind a négy fékerejét!
>

Én a sajátomon is érzem, hogy amíg nem avatkozik be az ABS, addig érezhetően erősebben tud fékezni, mint amikor már beavatkozik. Ezt részben betudtam annak, hogy egy 15+ éves tervezésű ABS van alatta, és talán a maiak már kifinomultabban dolgoznak. De ahogy olvasom, nemigazán...

Amúgy az F1-ben nincs ABS, mert tiltott. Látszik is, hogy amikor elmérik a fékutat, és erősebben fékeznek, akkor megáll a kerék. Az utcai autókban levő ABS-ek tudtommal négycsatornásak a kezdetieket leszámítva.


> az ehhez hasonló témákban sok vitát meg lehet előzni azzal, hogy nem 
> azt kell írni, hogy ez meg az tuti jobb, hanem hogy hol, és mire jobb!
>

Ezért szerepelt ott, hogy havon-jégen :-))
-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list