[elektro] Téli gumi?
potyo
potyo.ada at gmail.com
Fri Nov 22 22:36:37 CET 2013
2013. november 22. 21:43 Nagy Sándor írta, <nasa at 68.hu>:
>
>
> nem kötekszem, csak azért van saját véleményem:
>
> "Evidens, hogy egy elsőkerékhajtású már csak az elvből fakadóan is
> előnyben"
>
> ez ha így van, akkor tájékoztass róla egy f1 csapatot, hogy az első
> kerék hajtás jobb.
>
Ne ragadj már ki egy félmondatot, amikor még vessző sem volt ott... Ott
szerepelt, hogy havon-jégen. Versenyzésben kétségtelen, hogy a
hátsókerékhajtás előnyösebb. De azért egy utcai autónál vannak más
szempontok is.
>
> sok helyen lefutott téma ez, de az első kerék hajtás nem jobb egy
> csöppet sem, csak nem kell akkora tudás hozzá, viszont vészhelyzetben
> nem korrigálható annyira, mint a hátsókerék hajtású. persze az össznépi
> elv az, hogy hátsókerekessel sem tudnak az emberek korrigálni, akkor meg
> mind egy, ebből a szempontból, és itt lépnek életbe az egyéb
> tulajdonságok, ami a tömeg gyártás folyamán előnyben részesíti az első
> kerék hajtást.
>
> Ugyan így van ez az ABS esetében is. száraz, és nedves egyforma uton
> elmegy a használata. De speciel én kiköttettem az autómból, mert a
> legkritikusabb téli időszakban, amikor havas jeges az út, sokkal jobban
> meg tudok állni nélküle! Sok vitám volt már ebből de ezt télen sok
> embernek be tudtam valóságban is bizonyítani. itt csak leírni tudom.
> Amerre én járok, túlnyomó többségben van útpadka, ahol télen, a jeges,
> letaposott uthoz képest, sokkal hatásosabb a fék. Ha jobb kerekekkel oda
> lehúzódom, és ott fékezek, természetesen ellen kormányozok, akkor
> jelentősen sokkal hamarabb megállok, mintha az utcai autókba épített
> blokkolás gátló, a balos kerekek csúszása miatt, felengedi mind a négy
> kerék fékjét. és hosszasan le lehetne írni, hogy egy rövidebb száraz
> folt esetén, vagy agyik keréknyom száraz, másik sikos, akkor is
> hatásosabb! De tény, hogy a feleségemnél, és elég sok mindenkinél,
> sokkal, de sokkal hatásosabb a blokkolásgátló. és mielőtt, mint máshol
> is, az F1 példa jönne, hogy abban is van blokkolásgátló, elmondom, hogy
> abban kerekenkénti gátló van, van nem négy kerék gátló. Tehát ha egy
> csúszik, nem oldja mind a négy fékerejét!
>
Én a sajátomon is érzem, hogy amíg nem avatkozik be az ABS, addig
érezhetően erősebben tud fékezni, mint amikor már beavatkozik. Ezt részben
betudtam annak, hogy egy 15+ éves tervezésű ABS van alatta, és talán a
maiak már kifinomultabban dolgoznak. De ahogy olvasom, nemigazán...
Amúgy az F1-ben nincs ABS, mert tiltott. Látszik is, hogy amikor elmérik a
fékutat, és erősebben fékeznek, akkor megáll a kerék. Az utcai autókban
levő ABS-ek tudtommal négycsatornásak a kezdetieket leszámítva.
> az ehhez hasonló témákban sok vitát meg lehet előzni azzal, hogy nem azt
> kell írni, hogy ez meg az tuti jobb, hanem hogy hol, és mire jobb!
>
Ezért szerepelt ott, hogy havon-jégen :-))
More information about the Elektro
mailing list