[elektro] Téli gumi?

Nagy Sándor nasa at 68.hu
Fri Nov 22 21:43:10 CET 2013


 

nem kötekszem, csak azért van saját véleményem: 

"Evidens, hogy egy elsőkerékhajtású már csak az elvből fakadóan is
előnyben" 

ez ha így van, akkor tájékoztass róla egy f1 csapatot, hogy az első
kerék hajtás jobb. 

sok helyen lefutott téma ez, de az első kerék hajtás nem jobb egy
csöppet sem, csak nem kell akkora tudás hozzá, viszont vészhelyzetben
nem korrigálható annyira, mint a hátsókerék hajtású. persze az össznépi
elv az, hogy hátsókerekessel sem tudnak az emberek korrigálni, akkor meg
mind egy, ebből a szempontból, és itt lépnek életbe az egyéb
tulajdonságok, ami a tömeg gyártás folyamán előnyben részesíti az első
kerék hajtást. 

Ugyan így van ez az ABS esetében is. száraz, és nedves egyforma uton
elmegy a használata. De speciel én kiköttettem az autómból, mert a
legkritikusabb téli időszakban, amikor havas jeges az út, sokkal jobban
meg tudok állni nélküle! Sok vitám volt már ebből de ezt télen sok
embernek be tudtam valóságban is bizonyítani. itt csak leírni tudom.
Amerre én járok, túlnyomó többségben van útpadka, ahol télen, a jeges,
letaposott uthoz képest, sokkal hatásosabb a fék. Ha jobb kerekekkel oda
lehúzódom, és ott fékezek, természetesen ellen kormányozok, akkor
jelentősen sokkal hamarabb megállok, mintha az utcai autókba épített
blokkolás gátló, a balos kerekek csúszása miatt, felengedi mind a négy
kerék fékjét. és hosszasan le lehetne írni, hogy egy rövidebb száraz
folt esetén, vagy agyik keréknyom száraz, másik sikos, akkor is
hatásosabb! De tény, hogy a feleségemnél, és elég sok mindenkinél,
sokkal, de sokkal hatásosabb a blokkolásgátló. és mielőtt, mint máshol
is, az F1 példa jönne, hogy abban is van blokkolásgátló, elmondom, hogy
abban kerekenkénti gátló van, van nem négy kerék gátló. Tehát ha egy
csúszik, nem oldja mind a négy fékerejét! 

az ehhez hasonló témákban sok vitát meg lehet előzni azzal, hogy nem azt
kell írni, hogy ez meg az tuti jobb, hanem hogy hol, és mire jobb! 

---

Üdvözlettel: Nagy Sándor

2013-11-22 21:15 időpontban potyo ezt írta: 

> Szerintem egyezzünk ki abban, hogy a legtöbb BMW nem négykerékmeghajtású.
> Van ami az, de elég kevésnek a típusjelzésében látni az X-et.
> 
> A másik, hogy hiába xDrive, a fizikát nem tudja meghágni - elöl van a
> nagyobb súly, erre hátul akar hajtani. Evidens, hogy egy elsőkerékhajtású
> már csak az elvből fakadóan is előnyben van a havon-jégen, ha a sofőrje
> ésszel kezeli a gázpedált. (Na meg lassan a BMW-nél is rájönnek, hogy eddig
> rossz helyen hajtottak, csak nem lehet az eddigi marketinget egyik napról a
> másikra kidobni az ablakon... :-)))
> 
> 2013/11/22 Lantos Gabor <backup2net at gmail.com>
> http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive [1]Hagyjuk... :) G. ezelőtt 5-10 évvel fasorban sem volt xdrive meg a tököm tudja mi drive én elmentem a nagy csoda bmw meg... nem ----------------------------------------- elektro[-flame|-etc]

-----------------------------------------
 elektro[-flame|-etc]
 

Links:
------
[1] http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive


More information about the Elektro mailing list