[elektro] Téli gumi?

Kovács József kj at faldeko.hu
Fri Nov 22 17:10:16 CET 2013


A valamire való 4 évszakos az ugyanúgy 17-19 eFt mint egy jó téli gumi.

Cserébe télen nem az igazi, nyáron gyorsan kopik.
Téligumiként kevesebb télre lesz jó, mint nyárra.
(mert csak ~4-5 mm profilig működik jól hóban/latyakban/sárban)
Aztán kell mellé egy nyári is vagy csereköteles...

Vagyis, szerintem csak akkor jó, ha KEVESET autózik az emberfijja.
Itt viszont legalább 20-25 ekm/év autózásról van szó...

A külön garnitúra viszont optimálisan műxik.
Külön-külön cserélhető, ezért több évig bírja.
(nyári 3 mm körül, téli 5 mm körüli profilnál)

Így én magamnak a 2 garnitúránál maradnék.
Pláne, hogy a felni megvannak.
Használtban nem gondolkodnék, mert éppen
a legjobb része kopott már le! a lamellák ami kapaszkodnak
plusz elkezdett keményedni is, ami szintén ront rajta

A télit a 13-asra raknám. Mert annak
- az oldala magasabb
kevésbé ráz a jeges-trutyis úton
jobban elnyeli az ütéseket
nyúlósabb kormányzású, de télen
kevésbé siet az ember és rövidebb is  téli időszak
- keskenyebb is
   jobban elsüllyed a trutyiban, hamarabb aszfaltot fog
   (szűz hó az aminél ez nem előny)

Szóval egy 13-as új téli gumi.
CONTINENTAL WinterContact
MICHELIN Alpin
GOODYEAR UltraGrip
DUNLOP WinterResponse

Használós autóként ennél lentebb menni a minőséggel nem érdemes, szerintem.
Ha, a kopás fő szempont akkor MICHELIN, CONTINENTAL,DUNLOP,GOODYEAR a 
sorrend.
Ha, a havas/jeges/vizes viselkedés akkor 
CONTINENTAL,DUNLOP,MICHELIN,GOODYEAR.
Fogyasztásban a DUNLOP nyer, a többi egykutya
Zajban a CONTINANTAL, DUNLOP nyer...
Mindent összevetve: CONTINENTAL DUNLOP MICHELIN GOODYEAR

A másodvonalból: SEMPERIT SpeedGrip 2
Majdnem  a fenti minőségi szintje.
Mindenben átlagosan jó és fogyasztásban  is elmegy.

Esetleg még ezek a másodvonalból...
VREDESTEIN SnowTrack 3  (vizes úton gyengécske, hóban JÓÓÓ, jégen jó, zajos)
BARUM Polaris 3 (vizesen még gyengébb, hóban/jégen jó, kevésbé zajos)

A többi felejtős.

-------------------

A 14-esre pedig egy normális nyári garnitúra.
Itt már szóba jöhet a használt is!
Ha van még 6-7 mm profil rajta....

KJ

2013.11.22. 14:00 keltezéssel, Varga Zoltán írta:
> Sziasztok!
>
> Tudom, hogy a téma szinte minden ősszel/télen előkerül, de azért
> felvetném újra.
>
> Elnézést kérek mindenkitől, (Leto, különösen!!) amiért nem az etc-re
> teszem, de nemrég iratkoztam le az etc-ről, és csak emiatt a téma miatt
> nem iratkoznék vissza.
>
>
> Peremfeltételek: Opel F Astra dízel (majd 20 éves, munkaautó). Van egy
> garnitúra 13-as lemez és egy garnitúra 14-es alufelnim. (Elsőn még éppen
> használható nyári gumik, másikon pedig _nagyon_ kopott téli gumik.) A
> gumiméretek: 175/70x13 vagy 185/60x14. ezek váltóméretek.
>
> Napi 2x40 km bejárás kis bihari mellékutakon. Az egész kezdődik
>
> decemberben vagy januárban tehát bőven a télen. _Nagyon_ szűkösek az
> anyagiak, tehát jobb lenne hosszú távon minél kevesebből megúszni.
>
> Lehetőségek:
> -Téli gumi, és majd a nyáron a másik felnigarnitúrára nyári. Melyikre
> melyiket?
>
> -Négy évszakos gumi. Melyik felnire?
>
> Használt, 70-80 %-os téli gumi a 14-es alufelnire. Kb. féláron megkapom.
> (13-as használt a világon sincs.)
>
> Kérdésem: négy évszakost, vagy téligumit?
>
> Várom a véleményeket. Ki mit javasol?
>
> Én inkább a négy évszakos felé hajlanék költségkímélés okán.
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3426 / Vírus adatbázis: 3629/6856 - Kiadás dátuma: 2013.11.21.
>
>
>



More information about the Elektro mailing list