[elektro] Opel izzítás

Varga Zoltán radiotechnic at gmail.com
Sun Nov 17 17:46:50 CET 2013


Sziasztok!
Egy öreg F Astrán futottam bele az alábbi hibába:

Hibajelenség: nincs izzítás, vagy véletlenszerűen van, hideg motornál is.

izzítórelé csatlakozásai: 30 direkt +
                           87 izzítógyertyákhoz
                           86 gyújtásról
                           85 test
                           50 indítómotorról
                           L izzítás visszajelző lámpa
                           T talán valami hőgomba? jelzi, hogy meleg
                             a motor,nem kell ízzítani, testet ad meleg
                             motornál

Normális működés: ha gyújtást adok, a 25 mp-ig van izzítás ha a T nem 
testen van.  Az izzítógyertyára kötött próbalámpával néztem. (12 mp után 
kialszik az izzítás jelző lámpa. )

A relét teszteltem, csak +--t adtam neki, szépen behúz és 25 mp után 
elenged.

Hideg motornál is csak akkor van izzítás, ha a T-t lekötöm. (Zárlatos 
hőgomba?)

Ez rendben is lenne, egye meg a fene, lekötöm, legfeljebb meleg motorra 
is ráizzít.

Ami érdekessé teszi a dolgot: ha nem csak gyújtást kapcsolok, hanem rá 
is indítózok, és a motor beindul, tehát az 50-re is áram kerül egy 
indítózás idejéig, akkor lekötött, levegőben lógó T-vel nem áll le az 
izzítás 25 mp után, hanem megy, amíg a gyújtást le nem veszem. Ha 
viszont ekkor a T-re testet adok, leáll az izzítás.

Ennek így kell működnie? Mi értelme van, hogy ha az 50-ről is kap jelet, 
akkor benn marad az izzítás?

Nem értem.

Arra gondoltam, hogy lekötöm a T-t, hadd lógjon a levegőben, legföljebb 
melegen is ráizzít, de mivel nem áll le az izzítás, ezért ez így nem jó.
Holnap még kísérletképpen lekötöm az 50 pontot, hogy ha nem kap 
indítómotor jelet, akkor leáll-e?



More information about the Elektro mailing list