[elektro] Opel izzítás
Varga Zoltán
radiotechnic at gmail.com
Sun Nov 17 17:46:50 CET 2013
Sziasztok!
Egy öreg F Astrán futottam bele az alábbi hibába:
Hibajelenség: nincs izzítás, vagy véletlenszerűen van, hideg motornál is.
izzítórelé csatlakozásai: 30 direkt +
87 izzítógyertyákhoz
86 gyújtásról
85 test
50 indítómotorról
L izzítás visszajelző lámpa
T talán valami hőgomba? jelzi, hogy meleg
a motor,nem kell ízzítani, testet ad meleg
motornál
Normális működés: ha gyújtást adok, a 25 mp-ig van izzítás ha a T nem
testen van. Az izzítógyertyára kötött próbalámpával néztem. (12 mp után
kialszik az izzítás jelző lámpa. )
A relét teszteltem, csak +--t adtam neki, szépen behúz és 25 mp után
elenged.
Hideg motornál is csak akkor van izzítás, ha a T-t lekötöm. (Zárlatos
hőgomba?)
Ez rendben is lenne, egye meg a fene, lekötöm, legfeljebb meleg motorra
is ráizzít.
Ami érdekessé teszi a dolgot: ha nem csak gyújtást kapcsolok, hanem rá
is indítózok, és a motor beindul, tehát az 50-re is áram kerül egy
indítózás idejéig, akkor lekötött, levegőben lógó T-vel nem áll le az
izzítás 25 mp után, hanem megy, amíg a gyújtást le nem veszem. Ha
viszont ekkor a T-re testet adok, leáll az izzítás.
Ennek így kell működnie? Mi értelme van, hogy ha az 50-ről is kap jelet,
akkor benn marad az izzítás?
Nem értem.
Arra gondoltam, hogy lekötöm a T-t, hadd lógjon a levegőben, legföljebb
melegen is ráizzít, de mivel nem áll le az izzítás, ezért ez így nem jó.
Holnap még kísérletképpen lekötöm az 50 pontot, hogy ha nem kap
indítómotor jelet, akkor leáll-e?
More information about the Elektro
mailing list