[elektro] ariston arsl 85

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Sun Nov 17 16:02:33 CET 2013


Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta, 2013.11.17.:
> Lassan vége a szabadidődnek, kezdődik a munkahét, és átlépsz abba a
> fázisba, amikor jobban megéri kihívni a szerelőt :)
>
> Persze én is elmennék a tőlem telhető végsőkig, mielőtt ezt meglépném :)
>
panelcsere
panel ára 59.999
munkadíj 10.000
kiszállás 4000
----------------------
mindössze ennyit kell kigazdálkodni :-(

>
> Gábor
>
>
> 2013.11.17. 13:33 keltezéssel, Skandar Graun írta:
>> Nagy válasz: szobahőmérsékleten 18 kohm és lefelé megy...  :DDD
>>
>>
>> 2013. november 17. 13:18 Skandar Graun írta,<sgraun at gmail.com>:
>>
>>> Nagy kérdés: A hőfokérzékelő kb milyen ellenállással képviselteti magát
>>> ezeknél a gépeknél?
>>>
>>>
>>> 2013. november 17. 10:00 Skandar Graun írta,<sgraun at gmail.com>:
>>>
>>> Jó reggelt, köszönöm az agyalást. :)
>>>> Neem, tegnap már miszlikbe szedtem, a minimális oxidréteget is
>>>> leszedtem
>>>> az érintkezőkről, agyaltam a működésén...
>>>> Arretáló szerkezet van benne, ez a biztosító rudazat másik funkciója.
>>>> Egyébként ötletes szerkentyű...
>>>> Ma a kapcsolási rajz birtokában folytatom. :D
>>>> Készül a ledes steklámpa... :D
>>>>
>>>>
>>>> 2013. november 17. 8:44 Dienes József írta,<
>>>> dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu>:
>>>>
>>>> Álmomban az jutott még eszembe, hogy amikor kilincsművet rajzolunk,
>>>>> akkor azt el szoktuk hanyagolni, hogy kell lennie valami féknek, vagy
>>>>> arretáló szerkezetnek, ami meggátolja, hogy a kerék visszafelé
>>>>> forogjon.
>>>>> (A kilincs súrlódása ugye a "visszafelé úton" is kifejt egy kis
>>>>> nyomatékot.) Ha a mozgatott mechanikának elég nagy a nyomatékigénye,
>>>>> akkor persze nem kell erre külön alkatrész, de ha nem, akkor valami
>>>>> kell, hogy ott legyen: vagy csak egy filckorongos fék, vagy egy másik,
>>>>> szembeálló racsni, vagy a tengelyre egyik irányba rászoruló rugó, stb.
>>>>>
>>>>> Na, ha csak ez az arretáló izé akadt ki, akkor lehet, hogy látszólag
>>>>> minden jó, a kilincs mozog, a kerék forog, érintkezők érintkeznek,
>>>>> de amikor a mágnes kiejt, akkor az egész visszafordul picit, a
>>>>> vezérlésnek meg már hibát jelent az, hogy egy kiadott impulzusra
>>>>> az érintkező több zárás-nyitás jellel válaszol. Szemmel viszont ezt
>>>>> elég nehéz lenne kiszúrni a mágnes gyors mozgása miatt.
>>>>>
>>>>> Látod, így jár aki lusta: tegnap még megúsztad volna az egészet egy
>>>>> tápkondicserével,  most meg már szedheted miszlikbe az egész
>>>>> miskulanciát. :-)
>>>>>
>>>>> Üdv:
>>>>>       Józsi
>>>>>
>>>>>
>>>>> Skandar Graun írta, 2013.11.17. 0:04-kor:
>>>>>
>>>>>> Jól látod, a retesz árammentesen is zár, külön, jól eldugott
>>>>> vésznyitója
>>>>>> van.
>>>>>> De azért tudom ennyire, hogy hogy műxik, mert szétszedtem, átnéztem,
>>>>>> megértettem és annak fényében tesztelgettem.
>>>>>> Elmondani bonyé, a lényege, hogy a zárnyelv tologat egy lapot, amit
>>>>> rugó
>>>>>> tol vissza. Kivéve, ha a kilincsmű rudazata reteszeli.
>>>>>> Ha a kilincsmű visszahúzza a rudazatot, akkor visszaengedhető a lap,
>>>>>> nyitható a zár.
>>>>>> Én is mechanikai hibára tippeltem, de a pontos kattogásszám (elég
>>>>> zajos,
>>>>>> figyelemfelkeltő) nem arra utal.
>>>>>> De holnap még ráforrasztok némi próbalámpát és megnézem, mit művel.
>>>>> Elég
>>>>>> rövid, szóval nem tudom, mi lesz a célravezető jelző. :)
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. november 16. 23:34 Dienes József írta,<
>>>>> dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu>
>>>>>> :
>>>>>>
>>>>>>> Aztán próbálom elképzelni ezt a kilincsműves ketyerét,
>>>>>>> nem sok sikerrel.
>>>>>>> Azt írtad: nem is (mindig) engedi el a zárnyelvet.
>>>>>>>
>>>>>>> Lehet, hogy nem is elektromos, hanem valami mechanikai hibád van:
>>>>>>> arra gondolok, hogy ezt a bonyolítást arra agyalhatták ki, hogy
>>>>>>> a mosás közben ne kelljen folyamatosan rajta tartani az áramot
>>>>>>> a zár húzótekercsén, meg hogy ha mosás közben elmegy a hálózati
>>>>>>> fesz, akkor se tudd kinyitni a(z esetleg vízzel teli) gép ajtaját.
>>>>>>>
>>>>>>> Szóval lehet, hogy a kilincs útja szorul, vagy koszos, és nem tud
>>>>>>> akkorát mozdulni, hogy a kilincskereket elforgassa.
>>>>>>> Vagy forgatja, de a kilincskerék nem reteszel, mert elgörbült,
>>>>>>> vagy lötyög, vagy letört róla valami, stb.
>>>>>>>
>>>>>>> Józsi
>>>>>>>
>>>>>>> Dienes József írta, 2013.11.16. 22:55-kor:
>>>>>>>> Skandar Graun írta, 2013.11.16. 22:36-kor:
>>>>>>>>> Relé.
>>>>>>>> Ahhh.
>>>>>>>> És annak a relének a tekercsének véletlenül nem egy soros
>>>>>>>> kondenzátoros tápocska állítja elő a húzófeszt?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bocs, hogy ezt a gondolatot erőltetem, de előttem is az
>>>>>>>> a kép lebeg, amit Géza is írt: egy gyenge tápról látszólag
>>>>>>>> minden szépen muzsikál: proci eljár, LED-ek világítanak,
>>>>>>>> gombok működnek. Amikor a START-ot megnyomod, akkor az első
>>>>>>>> relatíve nagyobb áramfelvétellel járó esemény a zárnak (illetve
>>>>>>>> a reléjének) a behúzása. És itt el is száll a program.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Vagy a zár állapotát visszajelző mikrokapcsoló ragadt be
>>>>>>>> valamelyik állapotában, de azt, ha jól értem, már kilámpáztad.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Józsi
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nincs kitámasztott mágnes.
>>>>>>>>> Egy érdekes, kilincsműves ketyere csinálja a zárbiztosítást.
>>>>>>>>> Alapvetően a zárnyelv maga húzza be a biztosítást és a kilincsmű a
>>>>>>>>> biztosítást reteszeli.
>>>>>>>>> Amikor a reteszelés bent van, akkor érintkezik a jelzőérintkező.
>>>>> Ezt, a
>>>>>>>>> 230AC miatt még nem vizsgáltam, de a vonal teljesen ép,
>>>>>>>>> csengetővel
>>>>> jó.
>>>>>>>>> A kilincsmű másik helyzetében a retesz biztosítása kiszabadul,
>>>>>>>>> nyitható az
>>>>>>>>> ajtó. Ekkor nem érintkezik a jelzőérintkező.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> De most nem érdekes, milyen állapotban van, csak mindig hatot
>>>>> kattan,
>>>>>>>>> akkor
>>>>>>>>> is, ha ezzel nem engedi el a zárnyelvet.
>>>>>>>>> Jó állapotában egyet kattan csak.
>>>>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list