[elektro] dc motor fordulatmeres tapvezetekrol
Erdos Zoltan
erdosz at gmail.com
Wed May 8 23:27:33 CEST 2013
koszonom!
itt a fordulat magas, direkt hajtas van, de a valtozast es a nevleges
tartomanybol kilepest eszlelenem kell.
ha jol ertem, a szamlalonal a szurokkel a tartomanyon kivul eso
zavarjelelet szeded ki... de ez azt a lehetoseget is adja, hogy a
tartomny alatt (felporgesi szakasz) nem erzekel, igy a kapott jel a
motor fordulat belallitasara sem hasznalhato..
gondolom ezert volt az elsodleges kor.
en szeretnem egy erzekelessel megoldani. a terheles nalam a felporges
utan nagyjabol egyforma, leven ez egy lendkerek, amit csupan forgasban
kell tartani.
2013.05.08. 21:20 keltezéssel, Nemeth Tibor írta:
> Hali!
>
> Elég nehezem ástam elő, még 2002-ben csináltam egy amatőr csillagásznak
> kvarcpontos motormeghajtás a fényképezéshez az óratengely forgatáshoz.
> Nem tudom mennyire a te eseted, itt a terhelés viszonylag állandó
> viszont igen nagy pontosság kell. A motor kicsi volt BC182 hajtotta.
> Áttétel volt jó nagy, 2Pi/24óra nem egy száguldás.
>
> Arra emlékszem, hogy a terhelésfüggés elég kínos volt, mivel ugye az
> áramot figyeljük, az meg a terheléstől függ leginkább.
>
> Két szabályozó hurok volt. Az áramot a földágban ellenálláson ejtve
> érzékelte. Innen egy 5ms-os alul áteresztő szűrőn ment az analóg IxR
> szabályozóba(pozitív áram visszacsatolás).
> Egy másik úton 2 db 500us és egy darab 1500ms felül áteresztő továbbá
> 390us-s és 100ms-os alul áteresztő két TL071 műveleti erősítővel
> előállított olyan jelet ami egy PIC RTCC lábára ment és a kommutálási
> impulzusokat számlálta. Ennek alapján PWM módon belepiszkált a már
> említett analóg szabályozó alapjelébe.
>
> Sajnos a tényleges fordulatszámra nem emlékszem, arra viszont igen, hogy
> nem voltak egyformák kommutártorok áramtüskéi. Azt is állítgani
> kellett, hogy mindegyiket számolja.
>
> Üdv.
> Németh Tibor
>
More information about the Elektro
mailing list