[elektro] Akkufeszből motorfordulatszám dízelre

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Mar 7 12:51:14 CET 2013


Nekem olyan megoldásom volt, hogy a feszültséget egy RC szűrővel szűrtem,
ez ment egy műveleti erősítő (úgy emlékszem, LM358-at használtam) egyik
bemenetére, míg a másik lábra direktben ment a feszültség, így a műveleti
erősítő komparátorként működött és a kimenetét a hullámosságnak megfelelően
rángatta. Ezt egy feszültségosztást követően egy PIC dolgozta fel és írta
LCD-re. Működni működött, dugdosós próbapanelen volt a dolog, de aztán
végül nem lett belőle komplett áramkör. Kalibrálva nem volt az áttételhez,
csak úgy sacc/kb, de fülre a fordulattal arányosan emelte a kijelzett
értéket. Esetleg némi hiszterzézist tennék bele még, hogy a zajra ne legyen
annyira érzékeny. Illetve arra nem emlékszem, honnan kapott a műveleti
erősítő megfelelő tápfeszültséget, talán a pic csinálta töltéspumpával. De
akár a bemenet is megoldható feszültségosztással és csatoló kondenzátorral,
akkor nem kell a 12-14V-tól nagyobb tápfeszültség a műveleti erősítőnek.


2013. március 7. 12:35 Ökrös Miklós írta, <mokros at freemail.hu>:

> Sziasztok!
>
> Egy adagolós dízel autóhoz keresek valami okos, szűrő, jelformáló
> elektronikát, amit a pld. a szivargyújtóba dugva a motorfordulattal arányos
> digit jelet ad. A generátor áttételt a mögé rakott elektronika lekezeli,
> amire ötlet kellene az a zajos egyenfeszből a generátor által keltett
> tüskék
> kihámozása és digit jellé formálása.
> Fontos a motortéren kívüli megoldás, közvetlenül a generátorra nem
> szeretnék
> kábelezni, inkább legyen kicsit bonyolultabb az elektronika!
>
> Köszönettel:
> Miklós
> 12:33
>
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list