[elektro] ETZ egyenir?ny?t?

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Fri Jul 26 15:52:17 CEST 2013


Nekem durván 2006 óta állt félig szétszedve szüleimnél egy 250-es
ETZ-m, most el kellett hoznom mert nem fért volna be a 80 mása tüzelő.
Ha már meg elhoztam úgy döntöttem összerakom.
Annyit tervezek vele amit te is írtál:
- Normális villamos rendszer/gyújtás: ide csak én kellek, ez
normálisan meg lesz csinálva. Elektronyos fesszab, gyújtás.
- vázra porfestés, idomok fényezve, csip-csup alkatrészek újra cserélve.

ami extra lesz az az első fék, bár a kpm-től kicsit tartok...
dupla tárcsát tervezek előre, van egy pár első nyergem, 2 dugattyús
tokico-k talán valami régi honán lehettek.

Amiért elektro a dolog:

A gyújtást hagyományos tekercspromer szaggatósra gondoltam megcsinálni.
De.
A régi yamahámon láttam egy megoldást: egy monostabil engedélyezte a
trafó primeráramát, ezt a monostabilt meg a gyújtásjeladó indította.
Így álló helyzetben ráadott gyújtásnál nincs áram, csak akkor kezdi el
tölteni a trafó primerét ha forog a blokk.
Egy 0.5s-os időzítő pl jónka is tűnne.
Ellenvetés?

G.


Szlifka Tibor <szlifka.tibor at gmail.com> írta (2013. július 26. 14:48):
>> A mechanikus fesszab meg mennyire gagyi már 2013-ban? :)
>> G.
>>
>
> Én is gondolkodtam, hogy veszek egy 250-es ETZ-t nosztalgiázni, de nincs
> idegzetem átépíteni az egész motort korszerűre, az eredeti konstrukciót meg
> állandóan szerelni kellett. Az utángyártott alkatrészek minősége kritikán
> aluli, egyedileg újat tervezni és gyártatni hozzá meg luxus. Így aztán
> szépen lemondtam róla. Pedig nagyon szerettem, de eljárt felette az idő.
> --
> tibi
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list