[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Thu Jul 18 22:17:01 CEST 2013


utszeli dolgokra nem biztos, hogy a lampas a nyero.  az infra kamera mar 
tobb (sajna csak csucs) modellben elofordul. (nightview, stb)
bar nem ertem, az ara alapjan akar szeria tartozek is lehetne..

2013.07.18. 16:46 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
> Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb élő
> szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli. Másrészt nem
> csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
> A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha kell, ha nem
> bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért vannak
> betartandó előírások.
> A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb képhez, mert
> adott, standardizált  "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell építkezni.
> És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
> Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a garancia már
> régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít, méghozzá nagyon
> jól, kanyarodik.
> De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
> meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai lámpában, de
> hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig olajmécses
> mellett olvasnánk a listát.
>
> Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen mindig
> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot, amikről
> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
>> ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe , igy szuksege
>> lett a kanyarkovetesre .
>> pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy "kanyarbol" jon .
>> azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt beepiteni ,
>> gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami elvileg az
>> utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy draga ,
>> macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast erdemenyez , ami a
>> gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
>> japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig elvilagit -
>> utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja mindennel.
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
>>
>>> Hali!
>>>
>>> Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen C4. Persze,
>>> terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes, hogy befordul
>> és
>>> látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró nem azonos
>>> szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy kicsit a
>> fénykéve.
>>> Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
>>> Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi Citroenekben.
>>>
>>> Szabolcs
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>>>
>>>> valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod van ?
>>>> a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol teritettek .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com
>>> :
>>>>
>>>>> Hali!
>>>>>
>>>>> De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert szépen
>> bevilágitja
>>> az
>>>>> út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott leselkedik részeg
>>> bicajos.
>>>>> Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
>>>>> A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják ki, hogy
>> merre
>>>>> mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy beláss.
>> Nyilván
>>> ez
>>>>> is valami hasonló lesz.
>>>>>
>>>>> Szabolcs
>>>>> 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete" <vajkhu at gmail.com> ezt írta:
>>>>>
>>>>>> hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
>>>> kanyarbavilagitasnak,
>>>>>> mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven kanyarodik. akkor
>>> jonne
>>>>> jol
>>>>>> a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban egyben
>> elagazas.
>>>>>>
>>>>>> Vajk
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor <kissg at ssg.ki.iif.hu>
>>>> wrote:
>>>>>>
>>>>>>> On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
>>>>>>>> Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy kanyar, de
>>> honnan
>>>>>> tudja
>>>>>>>> hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy kotelezo lesz
>>>>> navival
>>>>>>>
>>>>>>> Kanyar != elágazás.
>>>>>>>
>>>>>>> Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is fog,
>>> máskülönben
>>>>>>> "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében, asszonyom!" :-)
>>>>>>>
>>>>>>> g
>>>>>>> --
>>>>>>> A: Because it messes up the order in which people normally read
>>> text.
>>>>>>> Q: Why is top-posting such a bad thing?
>>>>>>> A: Top-posting.
>>>>>>> Q: What is the most annoying thing in e-mail?
>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>



More information about the Elektro mailing list