[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Thu Jul 18 17:35:16 CEST 2013


Én meg egyik nap néztem itt a városban egy katonai teherautót, a katonák 
ott ültek a raktérben valami deszkából készült padon. Férfiak :)


Gábor


2013.07.18. 17:08 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
> Hali!
>
> Ez részben igaz, mindig van trendi dolgok. De az automata fényszórón
> meglepődtem, ahány új autót (mondjuk Dacia Logan fölött) néztem mostanában,
> mindegyikben volt, igaz a legtöbben extraként és az automata ablaktörlővel
> együtt, mivel ugyanazt a szenzort használják..
> A kanyarfényszóró biztosan ki fog halni, de azért, hogy az itt emlegetett
> összetettebb rendszerek vegyék át a funkcióit.
> Mindegy, amíg van ülésfűtés, addig nem aggódom :-)
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2013. július 18. 16:57 Vajk Fekete írta,<vajkhu at gmail.com>:
>
>> "Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen mindig
>> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
>> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
>> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot, amikről
>> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk."
>>
>> En meg mindig azt latom, hogy az uj autos fejlesztesek jelentos resze csak
>> azert kell, hogy eladja az autot. Hogy a konkurrencianak ne legyen.
>> Tobbseguk 1-2 modellciklus alatt eltunik, mert lesz helyette mas
>> humorforras, amire a marketing strategiat epiteni lehet. 10-bol max 1 az,
>> ami elterjed es alappa valik. Siman a citrom kovetkezo verziojaban nem lesz
>> kanyarfenyszoro, mert abban az utoleresradar lesz a poen amivel eladjak. Ha
>> egy feature-nek mar nincs marketing erteke, siman kiveszik, minek
>> pazaroljak ra a penzt. Az hogy hasznos vagy sem, senkit nem erdekel. A
>> focus1-ben ha ment az ablaktorlo es rukibe tetted, elindult a hatso torlo.
>> benne is volt a prosiban az alaparas extraknal. a focus 2-ben mar nem. Volt
>> amikor a fenyerzekelos fenyszoro volt a meno, mostmar alig van ujautoban.
>> Es sorolhatnam.
>>
>> Vajk
>>
>>
>> 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs<szigiszabolcs at gmail.com>
>>
>>> Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb élő
>>> szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli. Másrészt nem
>>> csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
>>> A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha kell, ha nem
>>> bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért vannak
>>> betartandó előírások.
>>> A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb képhez,
>> mert
>>> adott, standardizált  "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell
>> építkezni.
>>> És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
>>> Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a garancia már
>>> régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít, méghozzá nagyon
>>> jól, kanyarodik.
>>> De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
>>> meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai lámpában,
>> de
>>> hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig
>> olajmécses
>>> mellett olvasnánk a listát.
>>>
>>> Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen mindig
>>> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
>>> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
>>> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
>> amikről
>>> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
>>>
>>> Szabolcs
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta,<charles.hoss at gmail.com>:
>>>
>>>> ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe , igy
>>> szuksege
>>>> lett a kanyarkovetesre .
>>>> pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy "kanyarbol"
>> jon
>>> .
>>>> azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt beepiteni ,
>>>> gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami elvileg az
>>>> utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy draga ,
>>>> macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast erdemenyez ,
>>> ami a
>>>> gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
>>>> japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig elvilagit -
>>>> utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja mindennel.
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta,<szigiszabolcs at gmail.com
>>> :
>>>>> Hali!
>>>>>
>>>>> Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen C4.
>>> Persze,
>>>>> terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes, hogy
>> befordul
>>>> és
>>>>> látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró nem
>> azonos
>>>>> szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy kicsit a
>>>> fénykéve.
>>>>> Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
>>>>> Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi Citroenekben.
>>>>>
>>>>> Szabolcs
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta,<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>
>>>>>> valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod van ?
>>>>>> a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol teritettek .
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta,<
>>> szigiszabolcs at gmail.com
>>>>> :
>>>>>>> Hali!
>>>>>>>
>>>>>>> De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert szépen
>>>> bevilágitja
>>>>> az
>>>>>>> út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott leselkedik részeg
>>>>> bicajos.
>>>>>>> Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
>>>>>>> A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják ki, hogy
>>>> merre
>>>>>>> mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy beláss.
>>>> Nyilván
>>>>> ez
>>>>>>> is valami hasonló lesz.
>>>>>>>
>>>>>>> Szabolcs
>>>>>>> 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete"<vajkhu at gmail.com>  ezt írta:
>>>>>>>
>>>>>>>> hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
>>>>>> kanyarbavilagitasnak,
>>>>>>>> mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven kanyarodik.
>> akkor
>>>>> jonne
>>>>>>> jol
>>>>>>>> a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban egyben
>>>> elagazas.
>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor<
>> kissg at ssg.ki.iif.hu
>>>>>> wrote:
>>>>>>>>> On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
>>>>>>>>>> Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy kanyar,
>> de
>>>>> honnan
>>>>>>>> tudja
>>>>>>>>>> hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy kotelezo
>>> lesz
>>>>>>> navival
>>>>>>>>> Kanyar != elágazás.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is fog,
>>>>> máskülönben
>>>>>>>>> "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében, asszonyom!"
>>> :-)
>>>>>>>>> g
>>>>>>>>> --
>>>>>>>>> A: Because it messes up the order in which people normally
>> read
>>>>> text.
>>>>>>>>> Q: Why is top-posting such a bad thing?
>>>>>>>>> A: Top-posting.
>>>>>>>>> Q: What is the most annoying thing in e-mail?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list