[elektro] Booster hajómodellbe

Király, Gyula kingkey at t-online.hu
Thu Jan 17 10:51:28 CET 2013


Üdv!
>
> tulajdonkeppen az automatizalas/robotizalas is lehet versenyelony. kvazi
> robotpilota. begyakorlod a palyat, rogziti a mozdulatokat, kivalasztod a
> legfaszabb koridot, es a robot azt masolja unasig.
>

Na, ugye emlékszünk a hatkerekes autóra a F1-ben.
Hamar lenyomták, de azért a Jody Scheckter megvan még az én fejemben is.

Én nem robotizálhatok semmit, mert a víz pl. ha hullámos, vagy tükör  
előtted, más a játék.Van "ragadós" víz, gyors víz,nem lehet robotizálni, a  
kici kinai megoldotta volna.
( Amúgy persze a motorizációt én is a kici kinaitól fogom venni, bár  
tudnék jobb németet, nade 300€ mégse 120 $ hülyülésnek...:}}


A kanyar , na az talán robotizálható, aztán vagy betiltják, vagy abból  
lesz még egy-két évem...:}}

Talán nem untató: 30 méter oldaltávolságú háromszög a pálya, alapjával  
feléd, 15 méterre a parttól.
A spiccen 40 kört tolnak a 6 perc futamidő alatt.
Ez 10 m/s átlagsebesség.
De ott van a lényeg: ez a pálya.
Nem fogsz tudni a bólyánál 5 centivel mellette bevenni egy 120 fokos  
kanyart, ugyebár.
Vagy de.
Vagy kerülsz egy métert, máris 2r*Pi= 6.28 méterrel többet kell  
repesztened.
A 90 méteren.
Vagyis, ha sarkon tudnék fordulni, nem kicsi lenne az előny, de most a  
menetközbeni gyorsításról szól a nóta.

Gyula
P.s.: megszereztem a Modellezés szkennelt változatát, és kihűlt a belem,  
mikor olvastam, hogyan is kellene hajócsavart csinálni ('57-ben írt  
szakirodalom. Csak akkor nem volt 5 tengelyes maró).
Előtte ácsoltunk a kollégával tervet, milyen is egy hajócsavar.

A Pattantyúsban ott van az Euler-féle turbina.Arról szól az egész.

Meglátjuk, a vak is aszondta...:í}
















More information about the Elektro mailing list