[elektro] Booster hajómodellbe

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Wed Jan 16 18:20:05 CET 2013


A B verzió szimpatikus nekem.
Úgyis kapcsolgatnod kell az áramot, minek több cucc bele... (súly...)

Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com> írta (2013. január 16. 17:48):
> A) van 8V 10Ah akksim. 8V 30A a motorom, 20 perc alatt eszi meg az akksit.
> csinalok egy step-up-ot, ami a 8-bol csinal 12V-t, 12V-n a motor felvesz
> 45A-t, de tartosan ez nem lehet, mert a motor elolvad, az akksi meg nem
> birja a versenyt, ezert csak neha par masodpercre uzemeltetem, igy 20
> helyett 19 percet bir az akksi.
>
> B) van 12V 6.6Ah akksim. 8V 30A motorom. veszek egy 12V->8V step down-t
> (ami maga a vezerlo). Igy ugyanugy 20 percet bir az akksi. Es neha egy
> pillanatra 100%-ra tehetem a pwm-et.
>
> Tudom hogy az akksik nem ennyire linearisak, es hogy a vezerlonek van
> vesztesege, de egyebkent nem latom hogy lenne a ket megoldas kozott
> kulonbseg.
>
> Vajk
>
> 2013/1/16 Király, Gyula <kingkey at t-online.hu>
>
>> Üdv!
>>
>> > Ez miben kulonbozik attoll, hogy beteszel harom cellat, de egy ket
>> > cellara
>> > meretezett motort, es a verseny nagyreszen 66% gazzal jarsz, kulonben
>> > elfogy ido elott a nafta?
>>
>> Abban, hogy nem 98%-on tolnám a motort,az általad mondott szitu nem lehet
>>   sehogysem optimális,benne maradna az akkuban egy csomó kraft..
>> (az messze vezetne, hogyan is van a hajtáslánc az akkutól a hajócsavarig).
>> Ha 2 % időben  növelt feszültséggel nő a sebesség , másként néz ki.
>> Bolond is lesz a hajó arra a kis időre, de az már legyen az én gondom...:}}
>>
>> Gyula
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list