[elektro] spike

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
Wed Jan 9 07:44:56 CET 2013


2013.01.07. 15:59 keltezéssel, zulu írta:
> Kell csinálnom egy csörlő vezérlést, amit H híddal tervezek IRLR3636-es tranyóval (Vdss=60 V, Rdson<6.8 mOhm, Id>50A,
> Vgs(th)=2,5V max.). Csörlő: SP-92000, http://service-pro.hu/index.php?hirdetes=no&termek=1376&kat=1060&fo=1001 . (U=12V, Imax=45A)
> A szerkezet szakaszos üzemben működne duty cycle ~ 10%, a FET teljesen nyitott állapotban feltehetően nem melegedne számottevően.

Érdemes kiszámolni:
Pd = I^2*Rdson = 13.77W

Relatív, hogy mi a számottevő, egy TO220 tok 1W-nál már forró.
Tehát ne spórold ki a hűtőbordát.

> - avr-rel elég-e meghajtani a feteket? a Vgs(th) szerint igen, de mik a tapasztalatok?

Én nem spórolnék a FET meghajtón, még akkor sem, ha ritkán kell 
kapcsolni, akkor sem.
Esetleg tudsz cycle-by-cycle áramkorlátot is beépíteni, ha netán 
kiderül, hogy mégis kell, stb.

> - a gyári csörlő kézi vezérlőjében a kapcsolón kívül semmi sincs. Ha direkt kötöm a tápot az akksira (12V, 170Ah), akkor a
> tüskéket az akksi tudja shunt-olni? Ez fontos, mivel a munkagépben computer van (mint manapság általában)

Kondi kellene a híd tápra. MKP kondi + valami puffer. Utóbbi nem biztos, 
bár ki lehetne mérni szkóppal, hogy mennyit kell rátenni, hogy ne legyen 
durva a ripli. Ezt fel kell szorozni legalább kettővel, mert szerintem 
előfordulhat, hogy döglődőfélben lévő akku jóval rosszabb paramétereket 
mutat, és úgyse fogják kicserélni, ha a jármű indul róla.

> - gondolom a védődióda elegendő a FETnek (Ism=396A!). Kell még valami védelem?

A túláramvédelmet nem hagynám ki.



More information about the Elektro mailing list