[elektro] Háztáji mobil
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Tue Jan 8 11:56:51 CET 2013
Ez igaz, de valahogy meg kell mutatni a módszertant. Erre mondtam, hogy
kompromisszum kell, meg elvonatkoztató képesség a hallgató részéről. És
ezért van az, hogy később sokan hasznosnak tartják a tárgyat. Főleg azok,
akik olyan helyre csöppennek be, ahol tényleg nem egyemberes
szoftverhegesztés folyik, hanem nagy projekt, nagy csoportban,
dokumentálva, tesztelve, stb.
Szabolcs
2013. január 8. 11:16 Lajos Rancz írta, <lajos.rancz at gmail.com>:
> Helló!
>
> Ezt én teljesen meg is értem. Csak egy bajom volt vele, hogy a feladathoz
> túlméretezett volt a módszertan, lehetett volna valami kisebbet is
> választani.
>
> Üdv
>
>
> 2013. január 8. 11:13 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
>
> > Hali!
> >
> > Így van. Nem a kódolás volt a lényeg, hanem annak a bemutatása, hogy
> > "'nagyban" bizony kell projektterv, kellenek tervek, kell dokumentáció,
> > kell tesztelési terv stb. Sajnos a feladatok mérete kicsi volt, tehát
> sokan
> > úgy érezték, hogy felesleges doksigyártással b*szogatják őket, amikor
> > csuklóból leprogramozzák azt a kb. 5-8 fő osztályt, amiből a megoldás
> áll.
> > Csak hát ugye nem lehet félévi feladatnak feladni egy ötven mérnök évből
> > álló feladatot, ahol viszont szépen látszik a fentiek nélkül esély sincs
> a
> > megvalósításra. Szóval kompromisszumok kellenek.
> > De hát ez van, ez kb. ugyanaz, mint hogy sokan panaszkodtak, hogy miért
> > 8085-tel mutatják be digiten a mikroprocesszort, amikor már van Core7i
> is.
> > Igaz, akik panaszkodtak, azok a 8085-öt sem tudták megtanulni, de ez más
> > kérdés.
> > Sajnos van egy kettősség, hogy egyrészt az emberek az egyetemtől azonnal
> > pénzre váltható gyakorlati ismereteket várnak, de közben meg nem
> > szoftveripari segédmunkások akarnak lenni, hanem rendszertervező
> > informatikusok mérnöki gondolkodásmóddal és széleskörű, rendszerszintű
> > látásmóddal. Közben sajnos afelé megy a dolog, hogy az egyetem egy
> > szájbarágós középiskolává alakul, pedig itt már önállóan kellene
> > gondolkodni , tanulni, rájönni, hogy mit kell magamnak kitalálni és mit
> > várok el a tanártól.
> > Valahol meg kell találni az egyensúlyt, talán a BSC-MSC dolog, ha egyszer
> > minden a helyére kerül erre jó lesz. Csak lehet, hogy addigra nem marad
> > értelmes oktatói gárda az egyetemeken.
> >
> > Szabolcs
> >
> >
> >
> > 2013. január 8. 10:54 Lajos Rancz írta, <lajos.rancz at gmail.com>:
> >
> > > Helló!
> > >
> > > Félreérted még mindig. KONKRÉT módszertant akartak tanítani, csak
> rosszul
> > > sikerült. Nem az érdekelte őket, hogy kész legyen a projekt, hanem hogy
> > > olyan módszertannal menjen a fejlesztés amit ők szabtak meg. (2000
> > > környékén, sztem Vajk korábban járt). Nagyon úgy tűnt, hogy igazából a
> > kód
> > > és a program minősége is másodlagos volt (design, ergonómia stb), az
> > > számított, hogy a folyamat a szabványnak megfeleljen. De a tanári
> oldalt
> > > kifejtette már Szabolcs.
> > >
> > > Üdv
> > >
> > > 2013. január 8. 10:10 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
> > >
> > > > > Ahogy követem a beszélgetéseteket, félreértitek egymást. Ennél a
> > > > projektnél
> > > > > nem azt kellett bizonyítani, hogy tudsz-e szoftvert fejleszteni
> > > valahogy,
> > > > > hanem azt, hogy egy bizonyos módszertant ismersz-e
> > > >
> > > > Ez azért nem stimmel, mert a tanár a megrendelőt játszotta, eredményt
> > > > akart, nem módszer megtalálást. A megrendelő nem szokott módszereket
> > > > követelni, csak leírja a feladatot, feltételeket, viselkedést, aztán
> > > > azt csinálok amit akarok, csak jó legyen.
> > > >
> > > > > dolgoztam óriáscégeknél) és a módszertannak megfelelő-e a FOLYAMAT.
> > > Mivel
> > > > > azonban a folyamatról vajmi keveset árultak el és jegyzet se nagyon
> > > volt
> > > > > hozzá (és fejből nyilván nem lehet egy ilyen bonyolultságú cuccot
> > > > > kitalálni)
> > > >
> > > > Annyit tudunk, hogy 15 soros volt a leírás, ebből azért nem lehet
> > > > kijelenteni, hogy erre módszert nem lehet kitalálni. Ha nem, akkor
> > > > hülye volt a tanár, ha igen, akkor neki kell állni a módszert
> > > > kitalálni.
> > > >
> > > > Üdv.: gyapo
> > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > > elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list