[elektro] Háztáji mobil
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Tue Jan 8 10:46:13 CET 2013
Hali!
Ez a tárgy egyébként elég sokat változott az évek során. Kezdetben tényleg
az volt, hogy rövid leírás alapján, tetszőleges módszerrel és eszközzel meg
kellett oldani egy feladatot. gyakorlatilag egyetlen kitétel volt, hogy
objektum orientált módszerrel és programozási nyelvvel oldandó meg.
Későbbiekben, főleg miután a hallgatói létszám a többszörösére nőtt és nem
volt lehetőség egyénieskedésre (tömegtermelés!), egyre több dolog lett
megkötve (ami egyébként nem baj, mert rendszerint az iparban sem
szárnyalhat a fantázia, hanem adott eszközökkel kell dolgokat megoldani,
ehhez jó hozzászokni). Amikor én ott hagytam, akkor már komoly
megszorítások voltak, Java-t kellett használni, a dokumentációra pedig volt
sablon (fejezetcímekre lebontva), amit kellet használni. Lettek olyan
nyalánkságok, hogy félúton specifikáció változás, vagy hogy tesztelés során
a csapatoknak egymás programját kellett beüzemelni és tesztelni.
Terveztük azt is, hogy a projekt közepén a csapatok cserélnek és egymás
munkáját folytatják (bemutatandó a dokumentálás fontosságát, és azt, hogy a
való világban gyakran előfordul, hogy bedobnak egy projekt közepébe). Ezt
viszont nehéz korrekt módon megoldani, mivel az hátrányba kerül, aki
rosszabb minőségű kiinduló munkát kap, úgyhogy még nem valósult meg.
A kritikák egyébként jogosak, amelyek az oktatói segítséget hiányolják, de
a kép enné árnyaltabb. Mivel voltam ezen az oldalán, ha mondjam el. Kb
350-400 hallgató volt egy félévben. Ez még 5 tagú csapatoknál (egyébként
inkább a 2-3 fő a jobb ekkora feladat méretere) 70-80 csapatot jelent. Ha
egy oktató kap 6-7 csapatot, ekkor is tíz-tizenkét oktató kell. Az egyetem
kénytelen volt demonstrátorokat és doktoranduszokat is bevetni, akik
oktatói tapasztalatai nyilván kevés.
A csapatok hetente adtak be anyagokat, ezeknek a korrekt átnézése minimum
30 perc, de inkább 1 óra csapatonként, sőt bizonyos esetekben sokkal több.
Ez azt jelenti, hogy egy oktatónak minimum egy teljes napja erre van szánva
hetente, ami brutális. Ezért lett egyébként egyre inkább szigorítva, hogy
mit és hogyan, mert egyszerűen csak így lehet átnézni az anyagokat.
Lényeg, hogy a kérdés messzire vezet és nem akarom megtárgyalni a magyar
felsőoktatás kínját-baját, csak érdemes ezt is látni.
Szabolcs
2013. január 8. 9:44 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:
> Adott 15 soros problema specifikacio alapjan kellett fel ev alatt 5-6
> embernek szoftvert fejlesztenie. Mikozben soha nem lattak egyetlen ilyen
> projektet sem. Sem peldakat arra, hogy milyen dokumentaciok kell
> elkeszuljenek, sem modszertant a szerepekre, fazisokra.
>
> Vajk
>
> 2013/1/8 gyapo <gyapo at freemail.hu>
>
> > > mer, a tranzisztor rajzjele nem formai dolog?
> >
> > Nem annyira, nehéz úgy tanítani, hogy csak beszélek róla. Namost
> > lehetne vitát indítani arról, hogy a rajzjel hozzátartozik-e a
> > tranzisztorhoz, mint tartalmi információ, de ezt skippeljük.
> > Inkább akkor mondj valami közelebbit arról, amit neked kellett úgy
> > prezentálni, hogy nem láttál előtte olyat, hogy mi is volt az. Mert te
> > azt mondod, hogy ez neked rossz volt, én meg úgy értelmeztem, hogy
> > jobban szerettél volna másolni, mint kitalálni valamit.
> > Azért próbáltam elektronikai példát mondani, mert nem tudjuk, hogy a te
> > esetedben miről van szó, és ez egy elektronikai lista, ezeket a
> > példákat mindenki érti.
> >
> > Üdv.: gyapo
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list