[elektro] Hangszoro

umnyo umnyo at freemail.hu
Fri Feb 22 21:01:47 CET 2013


Magam is 10 évig hangembereskedtem, jópár Line Array cuccot sikerült kipróbálnom, a teáltalad említett L&#39;acousticot is, Meyersoundot is (náluk voltam is egy hétig tanfolyáson), EAW, és lehetne sorolni. Valóban jó kis cucc de nem a banánforma a lényeg igazából (persze szerepe annak is van). Ez egy sokkal összetettebb akusztikai feladat. Ami a lényeg a Line Arrayeknél, hogy kvázi megfelelő elrendezéssel és kialakítással elérhető az, hogy a hangfalak, és a komplett színpad ne pontszerű hangforrásnak legyen tekinthető, hanem egy viszonylagos síkhullám terjedést érjünk el. A pontsugárzásnál az a gond, hogy minden egyes helyen ahol állunk a több helyről jövő hangforrások miatt un. fésűs szűrések alakulnak ki, ráadásul minden egyes helyen különböző fázistorzításokkal kombinálva. NA a Line Array rendszerekkel ez viszonylag jól kiküszöbölhető. Az se igaz, hogy feltétlenül a földön kell a mélyládáknak lennie, bár általában ez az egyszerűbb és ygakoribb megoldás. Már csak a nagy súly függesztése miatt is. Viszont ott ténylege lehet szintén "vonalsugárzóként" kialakítani a rendszert, így nagyon klassz hangminőséget és valósághű élményt tudunk kapni. Mindezt úgy hogy nem durran szét a dobhártyánk, és mégis roppant módon élvezzük az egészet. A Line Array rendszerek mögött komoly akusztikai tudomány van a hangszórókat tekintve. Ugyebár minden hangszóró pontsugárzóként fogható fel alapból. Azonban nagyon nem mindegy, hogy a kibocsátott freki hullámhossza hogyan viszonyul a pontsugárzók távolságához, azaz egymáshoz képest. Ebből indultak ki, és ebből lett a Line Array. Szóval nem szabad olyat állítani, hogy az akusztika nem fejlődik. Egy mai komoly professzionális rendszerben csuda dolgokat találhatunk. Magyarországon sajnos nincs túl sok ilyen rendszer, mert az ára igen komoly beruházást igényel. Egy másfél milla egy láda ára, és sok kell belőle. Ez nehezen fogja kitermelni az árát egy ilyen kis piacon. Az LGT-n én is ott volta, ott egy Meyer rendszer volt beállítva, ha jól láttam. Bár nem voltam túl közel L."karolitomtom at gmail.com" <karolitomtom at gmail.com> írta:
>Kedves Károly!
>
>A monacói élményed az L&#39;acoustic rendszernek köszönhető!
>
>Azóta is ők a világ vezető gyártói (franciák) és minden nagy sztár (Eric
>Claptontól Madonnáig) ezt használja. Nem kisérletezik senki, ez a tutti!
>
>Szerencsém volt többször is használni, nagyon nagy koncerteken, végre egy
>olyan cucc ami mindenhol azt csinálja, amit a keverőn tekersz.
>Az, pedig, hogy nem erősödik a közelben, a "banán" formának köszönhető. A
>hallgató, mindig csak 1 pár hangfalat hallgat. (a sub-basszus a földön van,
>ezt most nem számítjuk) Ahogy távolodsz a hangfalaktól, sorban veszik át a
>sugárzást. Hihetetlen, hogy hogyan lehet így leszűkíteni a hang sugárzását.
>És mivel nincs interferencia a ládák közt, ezért mindig tiszta marad a
>hangzás.
>Azóta sem sikerült egyik (hatalmas) cégnek sem lemásolnia a trükköt. Nagyon
>hasonlít rá (külsőleg) a Meyer-Sound, de a közelébe sem érhet az L
>acoustic-nak. 
>
>http://www.l-acoustics.com/94-dv-dosc-a-breakaway-success-at-st
>-pete-times-forum.html
>
>http://i44.photobucket.com/albums/f43/shaynesaw/n647350091_4154244_5404.jpg
>
>Itt van példa "banán" formára.
>
>Karcsi
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
 


More information about the Elektro mailing list