[elektro] auto elektronika vedelem
Kovács József
kj at faldeko.hu
Tue Dec 17 14:45:09 CET 2013
Sajnos egy időben a japók is kisérleteztek Herr Bosch-al.
(az európai érték hányad oltárán áldozva)
De, gyorsan leszoktak róla...
KJ
2013.12.17. 12:50 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Detto. Ilyen problémával csak francia és olasz autónál találkoztam.
>
> Japó és koreai száraz, biztonságos érzés.
>
>
> Gábor
>
>
> 2013.12.17. 12:18 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> > Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>> > Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási
>> országra kezd
>> > hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>> > kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>>
>> Detto. :))) 22 ev ota csak (kulonfele) francia autokat nyuzok, s amikor
>> valami elektronikus/elektromos baj van, az esetek 99%-aban Herr Bosch es
>> tsai a ludasak...
>>
>> Balazsnak: a valaszt nem tudom, de azt igen, hogy a modern auto
>> elektronikakat nagyon sokfele modon meg lehet zakkantani. :((( Ezert
>> ajanlatos MINDEN szereleskor levenni az akkusarut. Igaz, ez utana nemi
>> ujraprogramozasi gondokkal is szokott jarni (radio, egyeb beallitasok,
>> stb.), szoval kicsit kenyelmetlen, de meg mindig olcsobb, mint az
>> elektronyika...
>>
>> Olyat is hallottam mar (valoban hozzaerto szerelotol), hogy a
>> szelteben-hosszaban arult "nagyfeszultsegu" nyestriaszto is haza szokta
>> vagni rendesen a cuccost.
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Ezt most nem értem. Rövidzárból adódó túláram okozott gondot, vagy valahogy
>>> túlfeszültséget csináltál? Mert a tirisztoros cucc az ellen véd. Túláramra
>>> meg a biztosíték.
>>>
>>> Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>>> Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási országra kezd
>>> hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>>> kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>>>
>>> Szabolcs
>>> 2013.12.17. 10:56 ezt írta ("Balázs Bámer"<bamerbalazs at gmail.com>):
>>>
>>>> Szervusz Lista!
>>>>
>>>> Tegnap egy véletlen rövidzárral megzakkantottam a Fiat Multiplánk
>>>> agyát. A jelenség itt kb. érdektelen, szerelő küzd vele, mindenesetre
>>>> gyújtást sem lehet mindig adni rá, indításra meg minden levág.
>>>>
>>>> Én ha autót kellene csinálnom, úgy képzelném, hogy minden belső
>>>> eredetű zavar ellen védeni kellene az elektronikát. A Fiat erről
>>>> nyilvánvalóan más véleményen volt... szerelő mesélte, hogy francia
>>>> gyártónál lemerült aksiról indítózás is hazavágta már az elektronikát.
>>>>
>>>> Lehet elvileg utólag megfelelő helyekre olyan védelmet berakni, ami
>>>> hasonló esetekben akár a saját élete árán megvédi az elektronikát?
>>>> Gondolok pl. PC tápok tirisztoros megszaladás-védelmére. Létezik
>>>> esetleg ilyen készen?
>>>>
>>>> szia: Balázs
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3462 / Vírus adatbázis: 3658/6927 - Kiadás dátuma: 2013.12.17.
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list