[elektro] auto elektronika vedelem

elight at gmail.hu elight at gmail.hu
Tue Dec 17 12:49:41 CET 2013


Sziasztok.

Kimenetekre pontosan illesztett értékű PTC biztosíték ,
és a tápok fele védő dióda általában elegendő szokott lenni..
A bemenetek meg 12V os rendszerben nem illő hogy 5V -osak
legyenek.
Ha igen , a tervezőket még egy kicsit talán el kellene  az iskolába zavarni.
Soros ellenállás 1-10k és utána egy bidir 5,6V os varisztor
vagy gyors diódás védelem elegendő szokott arrafele  lenni.

Azt azért ketté kellene választani, hogy túláram,
vagy túlfesz miatt ment tönkre valami.. mert már helyből
más  - más a védekezési irány.

Pl. Nem lehet hogy az elektronikának is
      valami lomha biztit tettek  be gyárilag?

Ja és némely nagy hírű BOSH autó elektronikába
( szememmel láttam ) 603 varisztoros védő elemeket tesznek
bele , méghozzá a csatlakozó alá, de semmi soros
ellenállás , ami a fesz-el jövő áramot  talán meg is fogná.
Akkor legalább 1206-os lenne, mert az is elférne férne...
és kicsit továb viselné el a kraft-ot ha az bepillant.
A másik témáról meg blogok sorozatát írták már
a vízszigetelés. Min keres egy doboz a sárvédő alatt pl?
Vagy a Bosc-nál, ahol tömített a csatlakozópár, a
rá klimpelt pineken át a kapillárisokon keresztül
szivárog be a csatlakozóba a fagyállós víz.
Rendbe teszi rendesen.. Próbáltam már pucolni
jó néhányszor, az esetek felében menthetetlen.
Új modul végy , és kész.

Szóval van beépített elavulás, amire esetleg egy kis
  megpiszkálás még  alaposan rásegíthet. :-(


Üdv István





2013-12-17 12:19 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
> Hali!
>
> Aha, igy világos. Szerintem vdr meg diódák a tápfeszhez képest, meg soros
> ellenállás. Táp oldalon meg vdr, szerintem úgyis ott fordulhat elő ilyesmi
> főleg. Bár meglepne, ha eleve nem lenne ott ilyen védelem.
>
> Szabolcs
> 2013.12.17. 12:02 ezt írta ("Balázs Bámer" <bamerbalazs at gmail.com>):
>
>> Szervusz Szabolcs!
>>
>>> Ezt most nem értem. Rövidzárból adódó túláram okozott gondot, vagy
>> valahogy
>>> túlfeszültséget csináltál? Mert a tirisztoros cucc az ellen véd.
>> Túláramra
>>
>> Volt egy pillanatnyi rövidzár. Mivel az autóban vannak tekercsek, meg
>> a vezetékeknek is van hosszuk, lehetett ebből túlfeszültség is.
>>
>> Hogy ettől aztán hol lett túláram, és mit nem védett a biztosíték, nem
>> tudom. Nem láttam kiégettet.
>>
>>> hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>>> kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>> Lehet, Különben mondta is, hogy nem biztos a dologban, könnyen
>> elküldheti az autót villamossági szerelőhöz.
>>
>> De nem ez a kérdés, hanem az, hogy ilyesmi zavarok ellen lehet-e
>> elvileg utólag védelmet építeni a kocsiba?
>>
>> szia: Balázs
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list