[elektro] hűtött diódahíd csavarnyúzóval

hozso_001 at freemail.hu hozso_001 at freemail.hu
Mon Dec 16 09:44:56 CET 2013


   Én olyat készítettem, hogy: trafó (sajna csak 50VA, lámpa trafó, tehát
12V-os), Graetz bordán, kb. 8'000 uF konditelep. Ehhez van egy kis
komparátoros elektronika. Ha a pufferelt feszültség leesik a határ alá,
akkor 5-6 másodperc után egy relé megszakítja a trafó primerjét és
10-15 másodpercig nem is kapcsolja vissza.
   Előny: rövid ideig jó nagy árammal terhelhető, amikor kell, akkor
tud nagy nyomatékot adni. (Bár a trafó elég gyenge, úgyhogy nem
igazán mackós tőle a fúrógép.) Viszont bolondbiztos, mivel a trafó
kikapcsolgatása biztosítja, hogy véletlenül se égjen le. Extraként
van benne egy ventillátor, ami két sebességgel forog. Ha felhevül
a trafó, akkor felpörög, amúgy meg alapjáraton jár.


    Üdv.: Horváth Zsolt


2013.12.15. 11:38 keltezéssel, Cser Tamas írta:
> http://kepfeltoltes.hu/view/131215/100_0912_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> a trafó fölött van egy procihűtő (a nem látható ventijével)
> azon van egy 800V 35A diódahíd hőpasztásan felcsavarozva, (M5x80) a csavar
> folytatásában van egy lukacsos szerelővas, amivel a trafóho van rögzítve
> a tarólenezeket összekötő egyik csavaranyájánál
>
> "kapcsolási rajz"-féle karmolás egy papírra filctollal
> http://kepfeltoltes.hu/view/131215/100_0915_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>
> amikor már nagyon terhelve van a csavarnyúzó, az autó reflektorégője
> előtétellenállásként felizzik
>
> ez az a 2 kép, amit a fényképezőgép "kuka ikonosnak" mutatott
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>



More information about the Elektro mailing list