[elektro] Autó szélvédő állófűtés
Kovács József
kj at faldeko.hu
Sun Dec 1 11:35:06 CET 2013
2013.11.29. 14:20 keltezéssel, hozso_001 at freemail.hu írta:
> (A kocsit ritkán használom, ha beülök, akkor előtte este
> le tudok menni bekapcsolni az időzítőórát. Az egésznek
> annyi lenne a lényege, hogy reggel ne kelljen 10-15 percig
> járatnom a kocsit, hogy el tudjak vele indulni.)
>
>
> Üdv.: Horváth Zsolt
Ezzel energetikai gondok vannak...
Kevés az akku által tárolt energia a feladathoz.
Különben ugye már minden autóban lenne ilyen gyárilag :-)
És nem kínlódnának az álló fűtésekkel.
-----
A megoldások:
benzines állófűtés a utastérbe
elektromos fűtés a konnektorból a hűtővízbe
...és a tanyasi módszer :-)
A szélvédőt letakarod, egy fóliával amíg áll az autó.
Így nem lesz jégréteg az üvegen...
Indulás előtt fólia levesz, jég leráz róla, fólia a csomagtartóba.
Motor beindít, levegő fúvatás a szélvédőre...
Így a lehelleted belülről sem fagy rá.
Érkezéskor fólia csomagtartóból ki, szélvédőre rak.
A fólia sarkait gumiszalaggal szokás az utastérben rögzíteni.
(a gumira az ajtók rácsukodnak)
Illetve a függőlegesen álló ablaktörlő lapát van rájuk csukva.
A gyújtást akkor kell levenni, amikor "függőlegesen áll" az ablaktörlő.
(nyilván az ablaktól elemelt karokkal a levegőt törölve állítod le...)
A tanyasi módszer nekem sok évig működött napi szinten is.
Amikor csillag garázsom volt csak...
Fagyvédő fólia bótiban pl.
http://www.homasita.hu/products/index/Category_Id/352
KJ
More information about the Elektro
mailing list