[elektro] villanybringa bldc vezérlés
SeaSoft
seasoft at invitel.hu
Sat Aug 31 11:28:18 CEST 2013
Érdekelne a project ... saját magam (család) számára.
Nekem már sajnos kicsi a tüdőm a 30-as utazóhoz, a napi adagom (sík
terepen, töltés tetején) 30 km, és de a 25-ös átlagot 3 ujjnyi széles
terep gumival még tartom.
De soxor megyünk hegyekbe, pl. alsó Burgenland) és ott jó lenne egy kis
"rásegítés" akksiból felfelé, és a visszatöltés lefele.
Nagyon lerontja az élvezetet a 11-ben felfelé tekerés ... nem is
beszélve arról, h a sok erőlködéstől hegyes terepen nem-igen tudunk napi
50-60 km-nél többet menni ...
Hogy lefelé mennyi energia szabadul fel, azt meg az mutatta, h tavasszal
ereszkedőn, alaposan nekiengedve 60-65 közé hosszú lejtőn, a vége felé
sikerült megfüstöltetnem az első tárcsafékemet ... ami műanyag borítás
volt rajta, az mind lefolyt róla ...
Elektronikán már agyaltam, de lustaság és főként időhiány miatt jobb
lenne a kész megoldás.
--------------------------
L. Pásztor
--------------------------
2013.08.30. 21:51 keltezéssel, Gabor Ambruzs írta:
> Én régebben elég sokat tekertem 30 körüli utazóm volt.
> Ez a cucc a 250W-os motorral a gyorsulásából meg abból hogy mennyire fogja
> meg az emelkedő úgy gondolom nincs elektronikusan direkt fojtva.
> Mindenesetre már jön az onsemi sample bldc vezérlő kipróbálom majd 100%
> pwm-el mit csinál.
> Aztán lehet hogy a 12 lifepo cella mellé odateszek még 4-et oszt lesz
> fordulat.
> Az áramot meg lekorlátozom hogy ne nyírjam ki a motort.
>
> G.
>
>
>
> 2013. augusztus 30. 15:56 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
>
>> Hali!
>>
>> De nem ám! Akinek villany bringa kell, az tipikusan nem egy nagy bringás
>> (különben menne anélkül is :-).
>> Aki meg nem nagy bringás, az ne is menjen gyorsabban 25-nél, főleg ne
>> mondjuk emberek között. Márpedig könnyű húzni a kart és száguldani, ha nem
>> neked kell tekerni.
>>
>> Párszor mentem olyan 80km/h körüli sebességgel (lefelé persze), az már a
>> halálfélelem kategória volt, pláne, amikor még nem igazán volt teleszkópos
>> villa, meg tárcsafék a bringán. Fékezés után a felnit nem lehetett kézzel
>> megfogni, annyira felforrósodott.
>>
>> Szabolcs
>>
>>
>>
>> 2013. augusztus 30. 12:04 Balázs Bámer írta, <bamerbalazs at gmail.com>:
>>
>>> Szervusz Dexter!
>>>
>>>
>>>> ebben a limit az egy dolog , eleg gaz , de atloheto valamilyen trukkel
>> .
>>>> ami igazan erdekes a folyamatos 250 watt . ez azert lehetove tesz
>> nehany
>>>> kW-os gyorsitasokat , utazni ugyanis 50-koruli tempoval bosegesen eleg
>>> kell
>>> Azért nem véletlen, hogy kb. 25 km/óránál meghúzták a határt. Nézd meg az
>>> átlag kerékpár fölépítését, merevségét. Lengéscsillapító tipikusan nincs
>> a
>>> villanyosokon sem. Kerék, gumi sem olyan brutális, mint akár a 40-50
>>> km/órára tervezett hagyományos segédmotor-kerékpárokon. A bicikli azért
>>> olyan filigrán, hogy az ember könnyen hajtsa, nem azért, hogy a 250
>> wattos
>>> motor röpítse, mint a szél.
>>>
>>> szia: Balázs
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list