[elektro] USB port feszulteseg es aram meres....
Pataki István
pataki.istvan at freemail.hu
Fri Aug 16 16:44:11 CEST 2013
Ideiglenes/valami nagyon új/eddig ismeretlen helyen/kereskedőnél nem
fogok fizetni kártyával.
Egyszer már írtam róla, hogy szoftver vásárlásnál nem tudtam az
automatikus licensz megújítást kikapcsolni a felhasználói oldalamon, és
4 hónapos lauf (3 hónapra magától, ingyen hosszabbított, de a programot
én már töröltem az eredeti lejáratkor) után megpróbálta levenni a
csaknem másfél éve megadott adatok alapján a virtuális számlámról a
pénzt. Persze nem volt rajta pénz, ezek után már ki tudtam kapcsolni az
automatikus megújítást :( A következő terminusra már úgyis új kártyám
lesz. Kinél kellett volna reklamálnom, ha levette a pénzt? Szerintem a
bankom megvonja a vállát, hiszen ha érdeklődik, kiderül, hogy be van
kapcsolva a megújítás. Ahhoz meg nem tudok eléggé angolul, hogy az ilyen
"szelíd" átverésről lebeszéljem a kereskedőt. Talán ha minden ilyen
vásárlást mobilról (nem okostelefon!) meg kellene erősíteni, az nyújtana
némi védelmet. Egyelőre marad a drága SMS értesítés a
terhelésekről/terhelési kísérletekről, de legalább gyorsan értesülök a
rossz hírről:(
Üdv
pi
----- Original Message -----
From: "Xorn" <toth.endre at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, August 16, 2013 7:58 AM
Subject: Re: [elektro] USB port feszulteseg es aram meres....
2013/8/15 Pataki István <pataki.istvan at freemail.hu>:
> Ha terminálon fizetsz, akkor a kereskedő kártyaolvasója veszi be a
> kártya adatait, és ezt Te megerősíted egy PIN kóddal, vagy csak
> egyszerűen gombnyomással. Ez utóbbit én "életveszélyesnek" gondolom,
> mert miután beolvasták a kártyád adatait, nem tudod megakadályozni a
> pénz lehívását. A PIN kód azért jó, mert az nincsen rajta a kártyádon,
> a
> terminálon keresztül a bankod dönti el, hogy jót írtál-e be.
Valamint amint beírtad egyszer a megfelelően manipulált
lopókészülékbe, azonnal tudják ők is. Ennél már jobb az aláírás, azt
kicsivel még mindig nehezebb reprodukálni.
> Ha interneten keresztül fizetsz kártyával, akkor meg kell adnod a
> kártyád adatait, rendszerint a bankod nevét, a kártyádra írt nevedet,
> a
> kártyád számát és egy ellenőrző kódot is. A kereskedő ennek alapján
> benyújtja a terhelést a bankodnak. Hátránya, hogy a megadott adatok
> alapján a számlád/hitelkereted erejéig akárhányszor, akármennyit ismét
> leemelhet tőled.
Amit persze megreklamálhatsz, és meg is adják szó nélkül. Illetve
újabban van olyan, hogy az online fizetés közben elmegy a
kártyakibocsátó oldalára, ahol külön jelszóval kell engedélyezni a
tranzakciót. Ebben az esetben nem tud manipulálni.
> A fentiek kombója egy olyan fizikailag is a kezedben lévő kártya, ami
> mögött külön számla(szám) van, és mobilon keresztül tudod a "rendes"
> számládról fizetés előtt rátenni a pénzt.
Nekem ilyenem van.
> Internetes vásárlásnál van olyan megoldás, hogy a kártyád adatait nem
> a
> kereskedőnek adod meg, hanem a kereskedő átirányít egy banki
> felületre,
> ahova elküldi, hogy mekkora összeget akar tőled megkapni, és a
> kereskedő
> bankja boltolja le a Te bankoddal az utalást. Elvileg Te egy
> megbízható
> banknak adod meg az adataidat, a kerskedő csak azt látja, hogy
> megkapta-e a pénzt, vagy sem. Így működnek pl. a jegyárusítók.
Az itteni BKV automatái pl. simán elfogaják az összes dombor kártyát a
fizetésre úgy, hogy semmit nem kérnek hozzá. Kártya be, jegy jön ki,
ennyi. A helyiérdekű Maestro ("Bankomat-kártya") szokás szerint kéri a
PIN-kódot, de az elvileg PIN-telen* hitelkártyákra csak kiadja a
jegyet és kész.
* Külön kérhető hozzá, ha valaki akar, KP-felvételhez automatából.
Best regards,
Andy
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list