[elektro] robbanasveszely volt Re: SOS AC motor gond

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Thu Aug 1 21:26:14 CEST 2013


JET A1 = kerozin
AVGAS  = 100-as benya
MOGAS  = 95-os benya

a kis kategoria leginkabb az utolso kettovel
es par perverz gazolajjal illetve vellannyal :-)


2013.08.01. 18:42 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Azok a repülők benzinnel mennek? Mert a kerozinnak más a robbanékonysága.
>
>
> Gábor
>
>
> 2013.08.01. 17:45 keltezéssel, Erdos Zoltan írta:
>> Felmerult bennem a neten nezelodve, hogy a kis uzemanyag szivattyukat
>> mindenhol ugy ajanljak, hogy gazolajra. amire meg kifejezetten ki van
>> irva, hogy benzin, az sokszoros ar.
>>
>> azert is erdekes a tema, mert a kannabol tankolas helyett valami kis
>> 12v-os szivattyun gondolkodom, ami eleg eros, hogy a foldon allo
>> kannabol, a kb 2 meter (vagy alacsonyabb) repulogep szarnyba fel tudja
>> tolni a naftat...
>> nem kell eszement tempo, ha percenkent csak 10 liter jut, kivarjuk.. :-)
>> csak akkor nem kellene letra tetejen tolcserrel, meg 20 literes fem
>> kannakkal zsonglorkodni..
>>
>>
>>
>> 2013.08.01. 17:01 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
>>> ha megnezed a cikket es a kepeket, kiderul hogy az atszivattyuzott anyag
>>> axialisan atmegy az egesz motoron. az elso pajzson van a szivattyu, ami a
>>> motorba nyomja a cuccot, ami a hatso pajzson tavozik.
>>>
>>> Vajk
>>>
>>>
>>> 2013/8/1 Gergely "FcR" Dallos<fcr at fcr.hu>
>>>
>>>> Én már csak azt nem értem, hogy az átszivattyúzott anyag milyen
>>>> ráhatással van a kefére és a kommutátorra...
>>>>
>>>> Kicsit olyan ez nekem mint a befilcezett szélű CD :)
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013.08.01. 12:06 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
>>>>> Hidrogen? A benzinbol? Tobb mm hianyzott a rez kommutatorbol (ekkora
>>>> valla
>>>>> volt). Mintha rendesen beszurokessel beleesztergalnal. A kefebol meg
>>>> boven
>>>>> volt, mire a kommutator elfogyott. Es irtak hogy van speci E85-hoz valo,
>>>>> amin grafit a kommutator, dehat rohely, mert a benzines auto pumpajan is
>>>>> pont ugyanugy el volt kopva a kommutator.
>>>>>
>>>>> Mivel nem szervizelheto, tesznek bele brutal szenkefet, hogy ne kopjon
>>>> el?
>>>>> Vajk
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013/8/1 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>
>>>>>
>>>>>> Plane. Gondolom savas kornyezet lehetett . Hidrogen beoldodik a fembe
>>>> ...
>>>>>> Bye
>>>>>> Dexter
>>>>>> 2013.08.01. 6:44, "Vajk Fekete"<vajkhu at gmail.com>  ezt írta:
>>>>>>
>>>>>>> "nehez lenne negykefesre megcsinalni ?"
>>>>>>>
>>>>>>> Ha megnezed a Magus altal belinkelt cikket, latszik vilagosan, hogy
>>>> nem a
>>>>>>> kefe fogyott el, hanem a kommutator!!!! Meg soha nem lattam ilyet.
>>>>>>>
>>>>>>> Vajk
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013/8/1 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>
>>>>>>>
>>>>>>>> 2013. augusztus 1. 0:46 njjano írta,<njjano at firegate.hdsnet.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> ---------- Original Message -----------
>>>>>>>>> From: "Szali Sandor"<>
>>>>>>>>> To:<elektro>
>>>>>>>>> Sent: Wed, 31 Jul 2013 21:13:12 +0200
>>>>>>>>> Subject: Re: [elektro] SOS AC motor gond
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> nahat ez az, egyik hulladekomnal se merult meg fel ez a hirtelen
>>>>>>>>>> halallal fenyegeto AC lehetoseg. ha esetleg parszor ki kell
>>>>>> szerelni
>>>>>>>>>> 800km-re otthontol, az elso hibajelek fellepesekor, az meg
>>>>>>>>> Sajnos ez egy ilyen jatek, amikor forog a villanymotor, folyamatosan
>>>>>>>>> koptatja
>>>>>>>>> a szenkefejet. Aztan egyszer elfogy az anyag es nyilik az aramkor...
>>>>>>>>>
>>>>>>>> nehez lenne negykefesre megcsinalni ?
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Kizarhato. A regi vilagban volt egy olyan fogalom hogy TMK. Tervszeru
>>>>>>>>> MEGELOZO
>>>>>>>>> Karbantartas, ugyebar. Azaz atnezzuk a cuccot, ami ugyan tokeletesen
>>>>>>>>> mukodik,
>>>>>>>>> es ha ugy iteljuk meg, hogy ez meg az az alkatresz kezdi elerni a
>>>>>>> veget,
>>>>>>>>> akkor
>>>>>>>>> meg mielott menet kozben kinyiffanna, kicsereljuk egy ujra. Igy nem
>>>>>> fog
>>>>>>>>> minket
>>>>>>>>> szarban hagyni pont akkor amikor a legnagyobb szukseg lenne ra.
>>>>>>>> Legalabbis
>>>>>>>>> kisebb valoszinuseggel :)
>>>>>>>>>
>>>>>>>> enelkul nem sok repulo lenne fent . paksot sem akkor javitjak ha mar
>>>>>>>> zavarja a gombafelho a helyieket ...
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>>> szerintem biztonsagosan atgondoltam :) ketyeg mint egy
>>>>>> schaffhausen,
>>>>>>>>>> 110 literrel megjartam az 1800 km-t. [6.1 l/100]
>>>>>>>>> Az nem rossz, megpakolt kocsival hegyes videken!
>>>>>>>>>
>>>>>>>> regi f-astrak tudtak ilyeneket . meg a focus is . a gyengebb ,
>>>>>> konnyebb ,
>>>>>>>> kisebb 2004-es 1.6-osom meg egy literrel tobbet eszik ... biztos
>>>>>>> piszkosul
>>>>>>>> kornyezetbarat ...
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ki tudja ha belenyulsz egy masikba nem-e nagyobb szarba csapsz? Ennek
>>>>>>>>> legalabb
>>>>>>>>> tudtad mi a gyikja :)
>>>>>>>>>
>>>>>>>> ha atnezunk egy autot , akkor az bizony jobb mint egy ismeretlen ami
>>>>>>> lutri
>>>>>>>> .
>>>>>>>> jobb a biztos kozepesen rossz mint a bizonytalan jo.
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>



More information about the Elektro mailing list