[elektro] Munka

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Apr 30 11:17:24 CEST 2013


Most hétvégén néztem a Discoveryn azt a viszonylag új sorozatot, ahol 
Mike Brewer körbejárja a világot, és autókat ad-vesz. Japánban vett egy 
autót, és elvitte a szerelőhöz. A szerelő szó szerint minden cm2-jét 
átvizsgálta, egész közel hajolt hozzá, azt mondta ott náluk egyetlen kis 
vékony karcolás sem lehet az autón. Végül rendbetették, és elvitte Mike 
egy vidéki autópiacra eladni. A vevőjelölt beült, kicsit fogta a 
kormányt, hogy milyen érzés benne ülni, aztán mentek egy kört. Mike 
kérdezi, tetszik? Igen. Megveszi? Igen. Tízezer yenre gondoltam. Jó, 
tessék, itt van. (az ár biztos nem ennyi volt, csak mondtam valamit).

Mike állát úgy kellett valahol a porban megkeresni. A Japánok nem 
alkudoznak. Tetszik, megveszi, kész. Meglepő sokszor, mennyire alapvető 
különbségek tudnak lenni különböző népek filozófiájában. Mi a fiammal a 
másik Mike Brewer műsorban mindig azt a részt várjuk legjobban, ahol az 
alku van :)


Gábor


2013.04.30. 9:52 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
> Hali!
>
> Azért a helyzet szerintem ennél árnyaltabb. Ott elég erősen benne van az
> emberekben az üzleti érzék/hajlam. Ennek természetesen része, hogy az
> alapértelmezés a korrekt üzleti kapcsolat és nem az azon való
> aggódás/agyalás, hogy ki fog átvágni, vagy hogyan tudok én valakit átvágni.
> Ráadásul elég megoldásorientáltak, szóval sírás helyen azt nézik, hogy
> hogyan tudjuk megoldani a problémát. (Számomra egyébként ez a
> legdöbbenetesebb különbség. Minden munkatársam amerikai, egyszerűen
> felüdítő, hogy soha senki nem sír, hogy miért nem lehet valamit
> megcsinálni, és hogy mindenki összeesküdött ellene, hanem a feladatra
> koncentrál.)
> Ugyanakkor a döntéseket is mindig áthatja az üzleti szellem, vagyis, hogy a
> példánál maradjunk, kiszámolják, hogy érdemes-e a cuccot javítani, vagy ki
> kell dobni. Ha van itthon egy gyerek, aki jól megcsinálja, és olcsóbbak jön
> ki, mintha újabb Ferrarit kellene vennie az elázott helyett, akkor ide
> fogja küldeni. Ha nem, akkor nem. Ez egy egyszerű üzleti döntés. Lévén kint
> a munkaerő drága, ezért ilyen dolgokkal elég jó réspiacokat lehet
> megcélozni. Pláne, hogy sokan élnek Amerikában, így ha a lakosság 0,1%-nak
> el tudsz adni valamit, nyertes vagy.
> Ehhez még hozzá kell adni, hogy a szükséges dolgok igen hatékonyan tudnak
> működni kint, Tízen sok éve kellett kitöltenem kinti jövedelemadó
> bevallást, na, az már akkor söralátét volt.
> Mindezek mellett a a kerítés ott sincs kolbászból, pláne nem ingyen
> kolbászból.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2013. április 30. 8:42 charles hoss írta,<charles.hoss at gmail.com>:
>
>> Az usaban ertekes a munka. Biztos ott is megy a ciganykodas , de az a
>> szintu folyamatos es sorozatos atkuras , tartozasi hajlam mint itt ,
>> nyilvan nincs .
>> Csodakat tenni jo moka es odakint mar a katrina elott is volt hagyomanya a
>> nedves dolgok javitasanak:)
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2013.04.30. 1:56, "Arnold Fuzesi"<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>  ezt
>> írta:
>>
>>> Neked nincs bizodalmad, de USA-bol a srachoz hordjak a tulajok a toba
>>> szaladt Ferrarit pl. Vagy a Balatonba szakadt Hummereket. Vagy a
>> rommatort
>>> Lambokat.
>>>
>>> A szerelo srac ezekbol a munkakbol azert csak osszehozott maganak egy
>>> Murcielago-t az evek alatt. Ertelem ide vagy oda, nem irigylem tole mert
>>> rengeteget dolgozott erte, de azert irigylesre melto tortenet. Valszeg
>>> valahol elkezdte. Pl nem ott, hogy "engem ezek at akarnak k..rni" hanem
>> "ez
>>> annyira lehetetlen, hogy erdekel"....
>>>
>>> Meg nem is ott, hogy "EU szegenynegyedebe" csak a kuli munka jut.
>>>
>>>
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>> On 2013.04.29., at 22:52, Acs Gabor<levlista at e8e.eu>  wrote:
>>>
>>>> Nekem valahogy több bizalmam lenne egy ilyen gyáros-emberrel
>>>> bizniszelni, mint az autófelújítókkal. Meg valahogy értelmét is többet
>>>> látom, kihívás is több van benne. Így ezt sokkal inkább vállalnám, mint
>>>> az eredetileg felvetettet. De ez csak az én szubjektív meglátásom.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>>
>>>> 2013.04.29. 22:30 keltezéssel, Kátai Sándor írta:
>>>>> Sziasztok!
>>>>> Ami miatt betettem ezt a projectet ide,az csak azért történt,mert már
>>> eléggé
>>>>> elkanyarodott akkoriban az eredeti szándéktól és a kérdéstől a vita.
>>>>> Ugye adott volt a kérdés: ki vállal beázott elektronikák felpofozását?
>>>>> Sokan úgy gondolták eleve halott a dolog,sosem lesz belőle jó
>>> készülék,nem
>>>>> érdemes,ráfizetés......
>>>>> Én csak egy példát hoztam,hogy sokmindenre képesek vagyunk.És lehet
>> néha
>>>>> szarból is várat építeni.És nem szarvárat.
>>>>>>> Igen... dolgozni szinte senki nem akar csak keresni.
>>>>>> Szentseges Eg... mennyi ideig tartott ez a projekt?? A masik ami
>>> eszembe
>>>>>> jutott, mennyibe kerulhet egy ilyen gep, hogy (gondolom csak volt
>>> valami
>>>>>> biztositas, s ennek ellenere) megerte a romjaikbol feltamasztani
>>> oket???
>>>>>> Sok-
>>>>>> sok szaz orakkal, rengeteg anyagkoltseggel stb... Mindenesetre le a
>>>>>> kalappal, bar gondolom nem keves osz hajszalat koszonhetsz ennek az
>>>>>> akcionak :)
>>>>>> Jano
>>>>> Mivel egyszerre 2 gép fért be a garázsomba,így majd fél év lett a
>>> kifutási
>>>>> idő.De addigra már az elsők termeltek javában.
>>>>> Ami miatt az egész helyreállítási gondolat felmerült a tulajban : nem
>>> volt
>>>>> biztosítása......
>>>>> Egy új gép darabonként 4-5 milla.Tehát csak előre menekülhetett.
>>>>> Mindez 2011-ben volt,tehát az idő minket igazolt.Érdemes volt
>>>>> belevágni.Sőt,számomra ez azzal is járt hogy azóta engem hív,ha valami
>>>>> gondja van.Egy kis kézrátétel,kakasáldozat.....ja,meg köpő,rugó,vágó
>>>>> eszközök használata és már újra megy minden.... :-)
>>>>>
>>>>> Olvastam a történeteket,ki hogy járt a fizetéssel a munka elvégzése
>>> után.
>>>>> Nos nekem csak a végén volt egy nagyon kicsi afférom a tulajjal,mert
>>>>> visszatartott volna pénzt azért hogy majdcsak akkor fizet ha az összes
>>>>> üzemel.Nem pedig akkor mikor elviszi a gépeket tőlem.Mint kiderült ezt
>>> csak
>>>>> amiatt,nehogy utána ottmaradjon magára támogatás nélkül.Elég sok órát
>>>>> töltöttem a beüzemelés során az üzemben még.Rájött,hogy kár volt
>>> paráznia és
>>>>> elnézést kért.Neki is voltak rossz tapasztalatai szervizekkel
>>> kapcsolatban.
>>>>> A megállapodás úgy volt,hogy az anyagot fizeti,beszerzi ami az
>>> olaszoktól
>>>>> kell.A többire adott előre pénzt.Végig korrekten elszámoltuk az
>>>>> anyagokat.Elszállítás után pedig a részteljesítések kifizetésre
>>>>> kerültek.Tehát nem az összes gép elkészülte után,a project végén.Talán
>>> ez is
>>>>> garancia volt mindkét fél részére,hogy azt kapja amiben
>> megállapodtunk.
>>>>> Ha nem untatlak benneteket,még pár kép:
>>>>> égett felső
>>>>> http://keptarhely.eu/view.php?file=20130429v00cqaxr2.jpeg
>>>>> szelepvezérlés
>>>>> http://keptarhely.eu/view.php?file=20130429v00c16tog.jpeg
>>>>> tasztatúra helye
>>>>> http://keptarhely.eu/view.php?file=20130429v00c0xzcs.jpeg
>>>>> felsőrész
>>>>> http://keptarhely.eu/view.php?file=20130429v00cstps1.jpeg
>>>>> főmotor vezérlés
>>>>> http://keptarhely.eu/view.php?file=20130429v00cg9si7.jpeg
>>>>>
>>>>> Nekem is tanulságos volt olvasni a hozzászólásaitokat,és érdekel mások
>>>>> hogyan csinálják.Köszönöm türelmeteket......
>>>>> Üdv.:sanyoca
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list