[elektro] Nagyáramú dióda bikázóhoz
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Apr 26 20:37:56 CEST 2013
Ez az elkepzeles a gyujtasrol tenyleg kb 19.szazadi.
Nem a szikra hoje gyujt hanem az ionizacio es nem egy iranyu a szikra hanem
egy lecsengo szinusz, tehat a polaritasa mindegy - erre a legjobb pelda a
polak , ahol egy trafo ket vege van a gyertyakon - az egyik mindig
"kedvezotlenebb"
Bye
Dexter
2013.04.26. 11:22, "Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com> ezt írta:
> ha arra gondolok, hogy egy lemerült akksis autóra "rosszul" rakja
> valaki a bikakábelt, és úgy kap a "fedélzeti computer" (amiben
> szerintem nincs áramirányérzékenység védelmére dióda a táp felöl)
> akár el is szállhat
>
> " És valóban, ha megnézzük a GM gépkocsik világháború előtti listáját,
> csak a Cadillac lógott ki hosszú évek óta polaritás-testelés
> szempontjából a többi márka közül. Talán ilyen módon is mutatni akarta
> a GM a másik két nagy amerikai gyártótól (Ford, Chrysler) való
> különbözőségét, akik még bőven a háború után is pozitívan testeltek
> A Ford például csak 1956-ban tért át (jobban mondva 1928 óta vissza) a
> negatív testelésre.
> "
>
> "Ezt támasztja alá, az is, hogy az 1945. novemberi javítási
> kézikönyvben külön foglalkoztak ezzel a változással, és a GM mérnökök
> ott is a General Motors többi márkájának autóiba szerelt elektromos
> rendszerhez történő igazodást említették indokként. "
>
> Nem így azok a készülékek, melyek meghatározott áramirányra készülnek.
> Ilyen mindenekelőtt a rádióvevő berendezés, mert a benne lévő
> elektrolit-kondenzátorok fordított áramirány esetén tönkremennek.
> Ugyanígy nem működhet fordított áramiránnyal olyan készülék sem,
> melyben diódák és tranzisztorok vannak, ill. amely az áram vegyi
> hatása alapján üzemel, pld. az akkumulátor.
>
> "Az érintkezőpárokat ugyanis úgy készítik, hogy az áram a nehezen
> olvadó fémtől a könnyebben olvadó felé haladjon. Fordított áramirány
> esetén sokkal jelentősebb lesz a felületi erózió, és gyorsabban
> tönkremegy az érintkező. "
>
> mert fordított csatlakoztatás esetén a primer tekercsben megfordul az
> áramirány, melynek hatására a gyújtófeszültség polaritása és a
> gyújtószikra árama is fordított lesz. Ez viszont a gyújtószikra
> szempontjából kedvezőtlen.
>
> "Nem volna jelentősége a polaritásnak, ha az átütés (és az azt követő
> kisülési folyamat) azonos hőmérsékletű (és anyagú) elektródák között
> jönne létre. Üzemelő motorban azonban a gyújtógyertya két elektródája
> (az indítást követő rövid üzemidőtől eltekintve) nem azonos
> hőmérsékletű, a középelektróda vége mindig melegebb a
> testelektródánál. A középelektróda ugyanis egy rossz hővezető
> képességű szigetelőtesttel van körülvéve, míg a testelektróda a
> gyertyaházon keresztül egy nagy tömegű, jó hővezető környezethez
> csatlakozik."
>
> http://v8cars.hu/mag.php?cikk=cikk0282
>
> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta, 2013.04.26.:
> > Amerikában voltak régebben tudtommal ilyenek, de én is csak könyvből
> > olvastam róla
> >
> >
> > 2013. április 26. 10:34 Kormos Imre írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> >
> >> ..
> >> > pl. a leginkább negatív testelésű autóból bikázol egy pozitív
> testelésű
> >> autót (
> >> > léteztek/léteznek ilyenek is) "védelmi" okból
> >> ...
> >>
> >> Pozitív testelésű autó??? Na, ilyet még nem hallottam..
> >> KI
> >>
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list