[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)
Kovács József
kj at faldeko.hu
Sat Sep 1 08:49:40 CEST 2012
Inkább az kérdés, mennyire tud/akar krakkolni...?
Azaz a hosszabb szénláncot rövidíteni.
Ez nem olcsó technológia.
A MOL pedig feltűnően nyereséges pl. az INA-hoz képest.
Így nem kizárt, hogy a drága krakkolás helyett
inkább árul szarabb benzint, ami még szabványos.
----
Mellesleg 3 tank benzint használtam el a horvátoknál
nemrég, de nem tűnt jobbnak a Civic számára.
Annyival biztosan nem volt jobb, hogy észrevettem volna.
Igaz, hogy a Civic elég széles sávban tud kompenzálni.
De, a hazai ÖMV-vel már nem képes normálisan menni sem.
ESSO(AGIP) MOL SHELL a jósági sorrend számára
A pálya menti horvát benya is teljesen jó volt neki.
Amúgy az oda út is és haza út fogyija is 7,2 volt.
Mindkét irányba a másik ország benzinje volt benne
és a célba érés előtt ~60 km-el kellett tankolnom.
Szóval, a 750 km-en akkora különbség nem adódott, ami feltűnt volna.
KJ
2012.09.01. 5:07 keltezéssel, Cser Tamas írta:
> no, de ha a laikusok által is közismert, hogy a magyar benya szar, és
> a horvát benya jó, és a mol parasztvakítást csinál, és nem jutsz hozzá
> egy spektrométerhez, akkor kénytelen vagy otthon valahogyan
> kiméricskélni
>
> pl. ha a horvát benyában csak 2% a C12-es frakció, és a magyar benyában
> meg 12%, (ez a petróleum frakció "könnyűpetróleum" része), akkor egy
> kis "könnyűbenzinnel" az arányokat el tudom állítani.
>
> a mol a petróleumot nem tudja annyira eladni (nem kell a laikus népnek
> pertóleumlámpával világítani, tehát a nyakán maradna a pertóleum)
> ezért lesz (szerintem) a petróleum "könnyű része" belekeverve a benyába
>
> tehát szerintem ilyen egyszerű oka van a magyarbenya szarsága mögött
>
>
> SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com> írta, 2012.08.31.:
>> Jaj mán, hát nincs otthon tömegspektrométetek meg gázkromatográfotok?
>>
>> Egyetemen voltak ezekkel méréseink, és meglepöen egyszerű működési elvvel
>> nagyon jó eredményeket adtak. De azért házilag nem állnék neki épiteni.
>>
>> Szabolcs
>> 2012.08.31. 19:59, "Varsanyi Peter" <varsanyi at t-online.hu> ezt írta:
>>
>>>
>>>
>>> Sziasztok!
>>>
>>>
>>> A benzin lepárlás mérésére szerintem egyszerûbb lenne egy kémcsõ,
>>> belelógatva egy elektronikus hõmérõ, és kívül egy gyenge fûtés neki.
>>> Kihasználva azt a tényt, hogy az anyagok forráshõje miatt az egyenletes
>>> hõemelkedés mindaddig megáll, amíg az adott komponens teljesen el nem
>>> forr,
>>> mérni kell a hõmérséklet emelkedés ütemét. Ha elképzelésem nem csal, egy
>>> lépcsõs görbét fogunk kapni, ahol az egyes vízszintes(hez közeli) platók
>>> hossza az egyes C4, C5, C6, stb. komponensek arányainak fog megfelelni.
>>> Így
>>> több kémcsõnyi benzinmintát azonos körülmények közepette elpárologtatva
>>> kapunk több hasonló lefutású hõmérséklet görbét, amelyeket már könnyen
>>> össze lehetne hasonlítani arányaikat illetõen. Egzakt kiértékelésre talán
>>> nem alkalmas, de olcsó arány-tesztnek megteszi...
>>>
>>> Bye:
>>>
>>> Pepe
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list