[elektro] bosch dolgozó?

Viktor Babrian babrian.viktor at renyi.mta.hu
Tue Oct 2 13:55:40 CEST 2012


igen, ertem en. A rendszer celkozonsege eleve nem az egyedi 
vegfelhasznalok, hanem ipari gepek vagy mezogazdasagi gepek es a kozuti 
fuvarozas. A huzamos tesztelesnel fekudt meg a projekt; a ceg, aki tobb 
jarmuvel erdeklodott, nem volt kepes atverekedni magat az NKH-n, P-s 
rendszammal nem lehet fuvarozni vagy mi, kulfoldi rendszamos teherautora 
meg vmi egyeb jogszabaly csapott le (lehet, h ez a 
szlovakrendszamtorveny, nem tudom, de kb 1 evig ment a szopakodas). 
(kiabrandito, h osztrakiaban meg lehetett volna oldani.)
Ugyhogy most ket kisbuszon mukodik a rendszer, az egyik egy csoves Fiat
szivodizel, a masik egy turbos Mercedes. A honlap meg all mementonak.

A fogyasztas amugy kb ugy alakult, h kettosuzemben evett annyit, mint 
regen siman dizelbol. Tehat elvileg meg megadoztatott E85-tel is jobban 
alakul, mint eredetileg. A szalloporkibocsatas egyertelmuen csokken.
De csomot kene meg merni (tobbfajta motoron), mert pl. a kompressziovinytol is 
sok minden fugg.  Sokaig tervben volt egy Raba motoros (ikarusz) proba, de 
kulonfele okokbol nem jott ossze. Mondjuk azok is kipusztulnak lassan. 
(de lattam csupaszon Raba D10-est, vicces morickamotor. Amugy ez mar 
nem "a" Rabae, eladtak/kiszerveztek mittomen: http://www.rabaengines.com/)

A teljesitmenynovekedes viszont nagyon latvanyos, de az nem volt 
elsodleges cel:)
Versenyautoba lesz jo ez is, olyan erdeklodes neha van.


On Tue, 2 Oct 2012, Xorn wrote:

> Date: Tue, 2 Oct 2012 13:14:36 +0200
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> Reply-To: elektro at tesla.hu
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] bosch dolgozó?
> 
> A dízel-gázos rendszernél még kalkulátor is van, hogy mire lehet vele
> menni hosszú távon.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/10/2 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>> 2012. október 2. 12:48 Fekete Róbert írta, <frobi at harden.hu>:
>>
>>> nagyon jópofa dolog!!!
>>> csak egy dolog idegesítő ezen a honlapon is
>>> mennyibe kerül ez a cucc, no azt valahogy nem találom
>>>
>>
>> Lehet csak én vagyok vak, de azt sem látom, hogy számszerűleg (legalább
>> nagyságrendileg) mennyi megtakarítás érhető el ennek használatával, hány km
>> alatt térül meg, stb.
>>
>>
>>> egyébként hol és mennyiért lehet szerezni ilyen befecskendezőt?
>>> 2-3 bar-on működő kellene valami kis autóé max 1000ccm 1 db lehetőleg
>>> minél olcsóbban :)
>>
>>
>> Ha csak valami hobbi célra kellene, akkor autóbontó a legegyszerűbb,
>> legolcsóbb szerintem. Benzines autók szokásosan 3 baron mennek. Ha új kell,
>> akkor meg autóalkatrészes boltokban nézelődnék
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list