[elektro] Ólom-savas akku teszt
Király, Gyula
kingkey at t-online.hu
Wed Nov 28 10:05:13 CET 2012
Üdv!
> Szóval töltés-kisütés mehet C/10-zel, elvileg 14.4 V-ig, de kicsit
> fölé is lehet engedni, ha nem pezseg erősen, utána belső ellenállás
> mérés,
> vagy indítózás közben kapocsfeszültség mérés.
Egy savas ólomakku elméleti töltési végfeszültsége 2.7 V/cella, ez 16.2 V
lenne az autóban.
Ez persze nem zárt akkura vonatkozik ( olyat nem is veszek, nekem 2
gondozásmentes Bosch is 2 év gari+2 hétig ment, a sima Perion meg 6-8 év).
Én azt csinálom, hogy rárakok az akkura egy kb. fél A-t tudó izét, ami
üresben tud ~17 V-ot, aztán megy.
Még sose ment 15.7 V fölé ( a kisP kisebb akkui se), a fél A meg alig
pöcögteti az elektrolitot.
A szóban forgó akkuval is meg lehet próbálni, nekem volt olyan akkum, ami
( mert hónapok óta elfelejtettem az utántöltést) szerencsére pont a garázs
előtt nyekkent meg.
Betoltam a helyére, ahkkor egy Weller-trafóval+Graetz megküldtem, másnapra
jó volt, és még vagy 3 évig.
Nagyon függ a használat módjától, ha sok rövid szakasz van, nem töltődik
rendesen, kell a rátöltés.
Még a fél A is regenerálásnak számít...:}}
A fizikai ok a pusztulásra az, hogy 14.4 V fölé nem mehet a hülye töltő,
mert kiforrna az elektrolit.
Ekkor azonban az ólomszulfát csak kb.90%-a alakul át.
Következő menetben ennek a 95%-a, és így tovább, elszulfátosodik az akku,
3 év után kuka.
De ha rendszeresen föl van töltve, akár 10 év is lehet.
Még egyszer: hagyományos.
Ezzel csak az a baj, hogy fogy a víz, rendszeresen 2-3 hetente törődni
kell vele.
Gyula
More information about the Elektro
mailing list