[elektro] Nyári szélvédőmosó csere.. télire.

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Nov 6 20:55:11 CET 2012


2012. november 6. 20:26 Leto Tokarev írta, <leto at irisz.hu>:

> > No nem :) az igazi terepjaroban ketkerekhajtas van , nem allando ossz. A
> > kapcsolt kozepso hajtas nem difis es a ket vegen is maximum detroit
> locker
> > full zart difi lehet.
>
> Mar mi bajod a kozepso differencialmuvel?
>

az hogy alcazza a pacot . elsokerekesse teszi az autot abbol a szempontbol
hogy jobban megy es konnyebben iranyithato , ugyanakkor a fekhatas az nem
jon vele .
a nemetek statisztikai szerint az ilyen allando osszos verdakkal ronda
balesetek szoktak lenni - gyakran .
tipikusan az az eset mint a harmincas , rutinos , nyugis sielo aki ugy jut
el a hataraiig hogy nem veszi eszre mekkora a baj .

Azert a terepjaras nem csak offroad special szakaszbol all, megengedheto h
> kozuton is tudj kozlekedni :)
>

ezert kellett locker - mert a kapcsolhato difivel nem tudok driftelve
kijonni kanyarbol  ,vagy minden kanyar elott kapcsolnom kell . az LS talan
ertheto hogy fel sem vetodott :)



> Ez meg egyaltalan nem megy a terepjaras karara, ahogy benyomnad az elso
> hajtast ugy a kozponti lockot nyomod be
>

nem a terepjaras karara megy . ugyanakkor nalam gazra a hosszu rugoutak
miatt nagyon durvan elkonnyul az auto eleje - igy a jeep-en gyakorlatilag
rontana a gyorsitasi kepesseget ha kimehetne a hajtas az elejere - ami
aztan elkezdene huzgalni jobbra - balra , bumpsteer lenne , nem tapadna le
- igy viszont ha gyorsitani akarok akkor gyorsul , ha kanyarodni szeretnek
, akkor egy kuplung pumpalassal szepen keresztben becsuszik a kanyarba ,
kigyorsitaskor pedig annyti fordul tul amennyit en szeretek . (mar ha ki
van veve a hatso ules es a helyere bekerul a potkerek - maskepp nem jo a
sulypont a csorlo ellenere)


> Meg detroit se muszaj, csak legyen valamilyen megoldas 100%-os
> tengelyenkenti zarasra
> (a detroit se egyszeru amiket muvel a kattanaskor)
>

:) csinalja. igy szeretem .
vitatkoztunk egy csajjal aki rovid drifteles utan azt mondta hogy nem kap
levegot a menetszeltol - akkor mondtam neki hogy most meg csak szelvedot
akar , aztan legkozelebb ajtot , tetot es azt veszem eszre hogy
benepesittette a muszerfalat plussallatokkal - itt huzom meg a vonalat .
van ules es ov . vegyen fel bukosisakot :)

Sztem jo a mezei bowdenes zar is, max valamivel serulekenyebb
>

feltengelyzarnak jo lenne , de difinel a nyitott rosszindulatuan csuszik ,
az ls terepen elverzik , a kapcsolhato aszfalton a nyitott hatranyait
vonultatja fel - tehat akkor mar egy ls is jobb lenne - terepen meg zart ,
de ezert cserebe eldobom az orszaguti elonyoket mindezt a locker aranak a
triplajaert .

bye
dexter


More information about the Elektro mailing list