[elektro] tirisztoros kapcsolású de nem CDI induktív jeladós gyújtás
Gabor Ambruzs
ambruzsg at szocimotoros.hu
Sun May 20 19:32:45 CEST 2012
3 tirisztor van benne
mindegyik tirisztor húz egy trafót
nekem is az a rém fura hogy egyszerre adja meg magát az egész...
Tiltókörök ebben a modellben nincsenek gyárilag sem, megvannak a
kapcsolási rajzok.
a jeladó az hengerenként egy 720Ohmos tekercs ami előtt egy
bütyköstengely forog.
A bütyök főtengelyhez viszonyított pozíciója röpsúllyal van változtatva.
Amúgy ügyes kis szerkezet ha működik :).
G.
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2012. május 20. 19:00):
> tehat egy modulod van es 12 voltra van kotve a trafosor ?
> akkor valami ott nagyon furcsa , mert nem egy kapcsoloelem van benne ,
> tehat az tuti nem szall el igy .
> kozos rendszer mi van ? jelado ? elogyujtas vezerlo ?
> nem csak kihereltek a tiltokoroket a gepedbol ?
>
> bye
> dexter
>
>
> Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. május 20. 18:43):
>> már hogy mi nem biztos? :)
>> Én most kb 80%-ban biztos vagyok benne hogy a gyújtás modul a szar,
>> csak azt nem vágom melyik része :).
>> Olyan nincs hogy a gyújtótrafók egyszerre mennek tönkre és javulnak
>> meg varázsütésre majd motorozok fél órát meg járatom a garázsban hogy
>> biztosan bemelegedjen és még akkor is jó, majd másnap reggel meg
>> megint szórakozik velem...
>>
>> Még hőlégfúvóval is melengettem hátha a melegedéstől járkál ki-be
>> valaminek a lába...
>> De nem.
>>
>> G.
>>
>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2012. május 20. 18:32):
>>> nem biztos . lattam mar melegedgeto , aztan elhalalozo gyujtast .
>>> nagy szivas volt , mert ott elobb gyengult a szikra , igy szivatora
>>> megjavult eggy darabig - igy total elcseszte a karbi beallitast a
>>> szerelo mire eldolt hogy gyujtasmodul .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. május 20. 18:28):
>>>> Ennek nincs tiltás a körében még sehol, pár év múlva illetve más
>>>> altípusoknál vezette be a yamaha az üres fokozat, meg a kuplung
>>>> figyelését, de az is az önindítót tiltja, nem a gyújtást.
>>>> Magát az áramkört kiszereltem amúgy, és rákötöttem direktben tápot,
>>>> bemenő jelet hogy megnézzem csinál e valamit, de negatív...
>>>> Ami zavar az az hogy hol működött-hol nem ami meg tipikus kontakt
>>>> hibás jelenség...
>>>>
>>>> G.
>>>>
>>>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2012. május 20. 17:14):
>>>>> Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. május 20. 17:04):
>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>
>>>>>> Nem jutok dűlőre a mocim ('80 XS850) gyújtásával...
>>>>>> A jelenség hogy nincsen szikra.
>>>>>> Egyik hengerben se nincsen.
>>>>>> Tegnap volt.
>>>>>> Mentem pár kört, hagytam bemelegedni, rángattam a kábeleket hogy újra
>>>>>> ne legyen, de csak azért is volt.
>>>>>> Korábban siófokon a 65-ös korforgalmainak egyikében nem volt :).
>>>>>> Meg az egyik mecsek-i kanyarban...
>>>>>> Szóval elég bosszantó...
>>>>>> Ma reggel ki akartam állni a garázsból, elindítottam, 10-15 mp-ig járt
>>>>>> majd leállt.
>>>>>> Aztán újra tudtam indítani, újabb 5mp üzemelés majd megint nyekk...
>>>>>> Azóta nincs egyáltalán szikra.
>>>>>>
>>>>>> Egyik gyújtótrafó sem ad szikrát (3 henger van). A gyújtás tápja megvan.
>>>>>> A gyújtótrafók primer körének negatív vezetékére földet adva majd azt
>>>>>> megszakítva van szikra.
>>>>>> Az induktív jeladók (sima tekercsek, egy bütyköstengely forog előttük)
>>>>>> impedanciája gyári értéken van. (mértem)
>>>>>>
>>>>>> A gyújtáselektronika tirisztoros kimenettel rendelkezik, meg van benne
>>>>>> pár tranzisztor dióda, nem egy bonyolult szerkezet.
>>>>>> Tápszűrést, szabályzást nem láttam benne.
>>>>>> A forrasztásokat végigforrasztottam már egy alkalommal más apropóból.
>>>>>>
>>>>>> Ami a kérdés:
>>>>>> - Nagyjából hogy működik egy ilyen ketyere (miért kell bele tirisztor?
>>>>>> hogyan szakad meg a tirisztor vezetése hogy legyen szikra???)
>>>>>> - milyen helyettesítőt lehetne beletenni? épített-e már valaki ilyet?
>>>>>> - Puszta véletlenségből nem fekszik e valakinek a garázsában egy
>>>>>> XS750/850 gyújtóelektronika? :)
>>>>>>
>>>>>> Ha nem lesz más én valami olyasmire gondoltam hogy teszek bele egy fix
>>>>>> gerjesztést a jeladó tekercsnek, egy kondenzátorral kicsatolom a
>>>>>> bütyköstengely generálta jelet, dióda földre, tápra, egy tranzisztor
>>>>>> majd egy schmitt-trigger ami egy monostabilt rugdal ami egy alapból
>>>>>> nyitó irányban előfeszített mos fetet zár le egy kis időre.
>>>>>> Kifogás? :)
>>>>>>
>>>>>> Mindezt júliusig meg kell csinálni mert nem akarok 3-szoros
>>>>>> vizsgadíjat fizetni....
>>>>>
>>>>> ha mindharom leallt , akkor vagy tiltokabel (oldalsztender ,
>>>>> stopkapcsolo , vagy ezek kozul barmelyik kabeldorzsolodes lehet) -
>>>>> hiszen ha jol remlik a yam ugy csinalta meg hogy van egy egykoros es
>>>>> egy ketkoros gyujtasmodul - nem ?
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list