[elektro] tirisztoros kapcsolású de nem CDI induktív jeladós gyújtás

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Sun May 20 17:04:13 CEST 2012


Sziasztok!

Nem jutok dűlőre a mocim ('80 XS850) gyújtásával...
A jelenség hogy nincsen szikra.
Egyik hengerben se nincsen.
Tegnap volt.
Mentem pár kört, hagytam bemelegedni, rángattam a kábeleket hogy újra
ne legyen, de csak azért is volt.
Korábban siófokon a 65-ös korforgalmainak egyikében nem volt :).
Meg az egyik mecsek-i kanyarban...
Szóval elég bosszantó...
Ma reggel ki akartam állni a garázsból, elindítottam, 10-15 mp-ig járt
majd leállt.
Aztán újra tudtam indítani, újabb 5mp üzemelés majd megint nyekk...
Azóta nincs egyáltalán szikra.

Egyik gyújtótrafó sem ad szikrát (3 henger van). A gyújtás tápja megvan.
A gyújtótrafók primer körének negatív vezetékére földet adva majd azt
megszakítva van szikra.
Az induktív jeladók (sima tekercsek, egy bütyköstengely forog előttük)
impedanciája gyári értéken van. (mértem)

A gyújtáselektronika tirisztoros kimenettel rendelkezik, meg van benne
pár tranzisztor dióda, nem egy bonyolult szerkezet.
Tápszűrést, szabályzást nem láttam benne.
A forrasztásokat végigforrasztottam már egy alkalommal más apropóból.

Ami a kérdés:
- Nagyjából hogy működik egy ilyen ketyere (miért kell bele tirisztor?
hogyan szakad meg a tirisztor vezetése hogy legyen szikra???)
- milyen helyettesítőt lehetne beletenni? épített-e már valaki ilyet?
- Puszta véletlenségből nem fekszik e valakinek a garázsában egy
XS750/850 gyújtóelektronika? :)

Ha nem lesz más én valami olyasmire gondoltam hogy teszek bele egy fix
gerjesztést a jeladó tekercsnek, egy kondenzátorral kicsatolom a
bütyköstengely generálta jelet, dióda földre, tápra, egy tranzisztor
majd egy schmitt-trigger ami egy monostabilt rugdal ami egy alapból
nyitó irányban előfeszített mos fetet zár le egy kis időre.
Kifogás? :)

Mindezt júliusig meg kell csinálni mert nem akarok 3-szoros
vizsgadíjat fizetni....

G.



More information about the Elektro mailing list