[elektro] Napelemes rendszert honnan? - Was: trafócska
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jul 30 18:10:41 CEST 2012
Nekem az a tapasztalatom, hogy az az akku amelyik nem tud indítani, az mar kb.
semmire nem jó. (Autóban legalább is, másnapra a standby cuccok "leszivjak"...)
Fordítva is igaz, ameddig tud indítani, addig nincs vele semmi gond.
Szoval fél kuka akku ide is használhatatlan ugy gondolom.
Sztem az akku egy brutalis zsakutca. Minden szempontbol.
Talán a hibridekben hasznalt akkuk nem abban a felallasban ahogy ott csinaljak.
(cellankenti monitorozas, toltoaram, kisutes kontrol stb.)
Mezei egyszeruseggel sorba-parhuzamosan kötve 12V-os (6 cellas) olom akkukat az
rosszabb mintha jatekgepbe dobalja az ember a penzt. :)
Eleve elég rossz hatásfokú a töltés kisütés. Utána a nem determinisztikus
láncreakció szerű meghibásodás majd átpolarizálódás/cellazárlat többi cella
magávalrántása, H2 O2 képződés robbanásveszély, veszélyes hulladék, hatalmas
önkisülés stb.
A.
On 2012.07.30. 18:01, jhidvegi wrote:
> vajk fekete wrote:
>> a tonkrement akksi fo problemaja a megnott belso ellenallas. az meg
>> ugye tovabb rontja a toltes/kisutes hatasfokat....
>
> Persze, de amíg egy autónál már nem jó, mert ott a teljesítmény többtíz kW, vagy
> akár 100 fölötti is lehet, addig itt az a pár kW, amire igénybe van max véve,
> még alig okoz ezen a megnőtt ellenálláson fesz-esést.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list