[elektro] analog technika - DC motor meghajtas
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jan 19 20:54:02 CET 2012
Info wrote:
> Viszont ennek az ellenállását a feszültségével vezérled, amit ha
> emelsz csökken a rajta kialakuló ohmos veszteség. 5V-ot választani
> ekkora áramú fethez nem szerencsés, de léteznek ilyen fetek is.
> Kb. 3-4x annyiért :)
Mivel ezek szerint autóról van szó, szerintem lesz ott 12V is, ami tök megfelel
egy normál fet lökdöséséhez rendesen meghajtóval.
> minimum a kapcsolás pillanatában. Ezért szorgalmazza mindenki a
> fetmeghajtó áramkört, bár nem írták oda, hogy a fetmeghajtót közel
> kell tenni a fethez, és az ic lábaihoz kerámiakondér legalább 1uF jó
> minőségű.
Á, ennyire nem eszik forrón a kását. 1nF körüli egy fet gatekapaca. Én max
220nF-ot rakok oda, de 3 fethez. :-) Ha a 220nF-ból feltöltesz egy 1nF-os
kapacot 12V-ra, akkor annak alig csökken a fesze, és mivel alsóoldali, mindjárt
vissza is töltődik.
A nagy áramokban teljesen egyetértek. Ki is lehet számítani: ha 0,1us alatt
feltölt/kisüt valami egy 10nF-os kondit, tehát 12V a változás, akkor ugye
i=c*du/dt=10e-9*12/1e-7=1,2A. Persze lehet az a fet kisebb gatekapacú is.
> És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az antiparalell dióda sem nyit
> azonnal, kellhet majd egy RC-tag rá (bár olyan kicsi el is szokták
A schottkyval nincs ilyen gond, én nem tennék oda semmiféle RC-t.
> hagyni), és a dióda lezárni sem fog azonnal, lesz olyan üzemállapot
> amikor a kapcsolóelem már bekapcsolt de a dióda még nem ürült ki és
> hatalmas áramtüske jelentkezik.
Ez sincs a schottkynál. A gyorsdiódának nevezett förmedvények kisfeszen
felejtősek, akárhogy is, mindig drasztikus lesz ez a tárolt töltés probéma,
ráadásul a schottky fesz-esése is kisebb.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list