[elektro] [elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
Levente Móczó
levestelista at gmail.com
Mon Jan 16 09:28:55 CET 2012
Az ETC- számolgattam, hogy a benzines flotta lecserélése megoldható vagy sem.
Árammal ellátni a völgyekben el lehet, a feltöltés megoldható. Az
előfordulhat, hogy pld Neked be kellene kötni valamilyen combosabb
betápot.
Az más kérdés, hogy egy pöcsköszörű Peugeot Ion kisautóval számoltam,
de mindent a jövőért.
:)
Én a ritkaföldfémekből épített akkuk fejlődésére vagyok kíváncsi.
Igazán a kérdés arra irányul, felskálázható-e az ilyen akkuk
mennyisége, vagy csak vágyálom marad az olcsó tömegtermék?
Tóth Péter <toth.peter at tilonasec.hu> írta, 2012.01.16.:
> Nem csak az a kérdés, hogy drága, vagy nem drága, hanem, hogy alkalmas-e
> a feladatra vagy sem.
> Ha mondjuk a 60 kW-os Astra-mat akarnám átalakítani, jó lenne bele egy
> 30 kW-os motor. Ehhez kellene a munkába járásomhoz minimum 45 db 55Ah-s
> akku, ami most közel 1m Ft-ba kerülne és cserélhetném 1-2-3 évente. A
> töltés 230V-ról 13A-rel legalább 10 órát venne igénybe, ami most kb.
> 1.500Ft. Benzinnel jelenleg olcsóbban megjárom. Benzinkút? Ok, hogy
> targoncával 5 perc alatt kicserélik, de hogyan töltik? Paksról kellene
> egy külön érpár :)
> Akkuval ez nem lesz megoldható, mindenképpen kell valami energia
> átalakító cella.
>
> ToPe
>
> 2012.01.16. 5:36 keltezéssel, Levente Móczó írta:
>> Szóval miért drága az akku?
>>
>> Levente
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list