[elektro] Ablaktörlő-kapcsoló (Re: mikrokontrolleres operációs rendszerek)

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Jan 11 09:30:21 CET 2012


az ok, hogy a hatso kikapcsol, de akkor miert olyan kapcsolot tettek aminek van fizikai pozicioja? a fordban is kikapcsolt, de abban egy nyomogomb volt hozza.

vajk


________________________________
 From: SZIGETI Szabolcs <szigi at ik.bme.hu>
To: elektro at tesla.hu 
Sent: Tuesday, 10 January 2012, 22:48
Subject: [elektro] Ablaktörlő-kapcsoló (Re:  mikrokontrolleres operációs  rendszerek)
 
Hali!

Pont az ablaktörlő vezérlése logikus. Szerintem is egy ablaktörlő nem 
kapcsolhat be magától a gyújtás levétele után, lehet, hogy oda van fagyva az 
ablakhoz, lehet, hogy éppen szerelik. (Ahogy egy szerszámgép sem indulhat el 
meglepetésszerűen, ha visszajön a villany). Tehát szerintem tök logikus, 
hogy nem indul el magától. Nekem automata az első törlő, az is lekapacsol, 
ha leveszem a gyújtást. Nem is lenne jó, ha mondjuk reggel nekiállna törölni 
ezerrel a vastag hóréteg alatt, és letörne.
De lehet, hogy az én ingerküszöböm magas, mert a hátsót ritkán szoktam 
állandóan bekapcsolva hagyni.
Jut eszembe, azt tudod, ugye, hogy az első törlők, ha lekapcsolod a 
gyújtást, és fél percen belül törölsz, akkor félig kijönnek az 
alaphelyzetből, és könnyen tudod cserélni, tisztítani.

Szabolcs


----- Eredeti üzenet ----- 
From: vajk fekete
Sent: Tuesday, January 10, 2012 9:22 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] mikrokontrolleres operációs rendszerek

Te vagy az emberem!!!

Mondd mar el, de komolyan, hogy hogyan gondoltak ezt a hatso ablaktorlot 
ergonomiailag? Mert ugye egy kapcsolo, aminek mechanikailag van bekapcsolt 
meg kikapcsolt allasa. De ha leveszem a gyujtast, akkor kikapcsolja megis a 
torlot. Igy ha esoben rohangaszok a varosban, minden beuleskor ujra be kell 
kapcsoljam. De ugye elotte ki kell kapcsoljam, mert bar nem torol, a 
kapcsolo a bekapcsolt allasban van.

En vagyok a maximalista az user interfaceekkel kapcsolatban, vagy tenyleg 
ennyire atgondolatlan az egesz?

10 ev ford utan nagyon inkonzisztens, szeteso, logikatlan nekem az egesz. 
nem untatlak, de van meg egy jopar ilyen siramom.

vajk


________________________________
From: SZIGETI Szabolcs <szigi at ik.bme.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 10 January 2012, 16:04
Subject: Re: [elektro] mikrokontrolleres operációs  rendszerek

Hali!

Én csak 10 éve nyomok francia kocsikat, de Vajknak igaza van. A hátsó
ablaktörlő lehet olyan rövid időre bekapcsolni, hogy nem csinál semmit De ez
tényleg egy gyors fordítás ki-be a kapcsolón csak. Nekem is feltűnt, de
mondjuk nem zavaró számomra, nyugis gyerek vagyok :-)

Szabolcs


----- Eredeti üzenet ----- 
From: Karoly Kovacs
Sent: Tuesday, January 10, 2012 2:27 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] mikrokontrolleres operációs rendszerek

Nekem kb. 18 eve csak francia autoim vannak, Peugeot-ok es Citroen-ek
(ami elektronyos szempontbol ugyanaz), es meg egyiknel sem volt bajom a
hatso ablaktorlovel.
Lehet, hogy a tieddel van a baj. Ugy ertem, hogy nem azert, mert
"francia", ahogy Potyo oly epesen altalanosott, hanem mert az az egy
peldany hibas (kapcsolo vagy akarmi mas azon az aramkoron, esetleg rossz
kontakt - ki tudja?).

Karoly


> a pozsoban ha csak egyet akarok torolni a hatso ablaktorlovel, akkor egy
> tekerovel kell be-ki kapcsolni. treniroznom kell magamat hogy be-var-ki,
> mert ha a szokott tempomban morzezok rajta egyet, akkor nem tortenik
> semmi.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
>   From: Hofferek Attila<hofi at soka.co.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Tuesday, 10 January 2012, 13:38
> Subject: Re: [elektro] mikrokontrolleres operációs  rendszerek
>
> 2012.01.10. 13:29 keltezéssel, Andras Huszti írta:
>> Tehat a prioritaskezeles mint featuret lenyegeben eddig nem
>> tudtam igenybe venni. Sot, az a tapasztalatom van, hogy ahol ezzel
>> kezdenek el probalkozni az alatalaban zatonyra fut, mert kiderul, hogy
>> nincsenek csodak ha egyiket eheztetik a masik javara, akkor az
>> eheztettel lesznek bajok. Elobb vagy utobb egy buffer megtelik es kesz.
>
> Nekem kivaloan bevalt az a strategia, hogy az UI alacsonyabb prioritasu
> a tobbinel. A felhasznalo ugyis nyomja vagy fel masodpercig a gombot,
> az meg, hogy par millisecundummal kesobb jelenik meg a gombnyomas
> eredmenye, nem valtoztatja a felhasznaloi elmenyt.
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]
-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc] 

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list