[elektro] HHO
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Feb 28 14:52:04 CET 2012
1. ha gozt teszel a motorba, azzal kevesebb levego fer bele, tuti csokken tole a teljesitmeny
2. a kipuffban levo viz iszonyat kis reszet tudod csak visszahasznalni. a kipuffon literszam megy ki a viz.
3. ha hutod a kipuffot, azzal csokkented a az terfogatat es nyomasat, ezzel konnyitesz a motor kipuff utemenek munkajan. ezzel javithatsz a hatasfokon.
nagyon leegyszerusitve, a motor egy hoerogep, ahol mindent segeduzemnek tekinthetunk, meg a suritest es a kipuffogast is, marad a munkavegzo utem. ennek a vesztesege az, hogy a vegen amikor a kipuff szelep nyit, meg jo nagy nyomas van a hengerben, es azt elengedjuk anelkul hogy munkat vegezne. a masik vesztesege meg az, hogy jo meleg amikor kiengedjuk, es viszi a hot magaval.
ha vegtelen hosszu lenne a henger, akkor meg egy csomo melot vegezhetne mikozben megy lefele a dugo, es kozben a tagulastol jol hulne is mint allat.
az otto motor egyik fo problemaja, hogy a munkavegzo utem nyomasviszonyainak aranya (a henger kompresszioja) azonos a surito utem aranyaval, pedig tokre nem kellene azonos legyen.
- a 2T dizelmotorban nincs surites utem, a surites kint tortenik, egy turbofeltoltokompresszorban, teljesen fuggetlenul
- vannak olyan probalkozasok, ahol kulon henger a surites, es kulon henger a munkavegzes. nemtom ezt mar er-e atkinson ciklusnak hivni
- asszem pl a prius motorja olyan, hogy a szivoszelep csak a surites felenel zar, elotte egyszeruen visszatolja amit szivott. igy a suritesnel kisebb a nyomasarany, mint a munkavegesnel. nem a munkavegzo henger a nagyon hosszu, hanem a surito a rovid.
a tobbfokozatu turbinaknal ugye ezt tok jol megoldjak, mert ahogy hul a gaz, csokken a homerseklet es nyomas (es terfogat), egyre nagyobb lapatu kerekekre jut, a kimeneten meg van egy lecsapato, tehat akar legkori nyomas alatti nyomas huzza a lapat masik oldalat.
vajk
________________________________
From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 28 February 2012, 12:20
Subject: Re: [elektro] HHO
nem olyan rossz pelda .
tetelezzuk fel hogy az auto kipufogogazait visszahutom vizzel , ezt a
nyert energiat reszint vizgozkent (ami tenyleg gyonyoruen tisztitja a
motort) tovabba arammal kenyelmesen tovabb bontva bejuttatom a motorba
.
hova lesz az az energia amit reciklalok ?
siman elkepzelheto hogy egy "kemiai turbo" hatasa lesz .
bye
dexter
2012/2/28 Kovács József <kj at faldeko.hu>:
>
>
> 2012.02.28. 9:50 keltezéssel, Adam Huszar írta:
>> De egyébként ez olyan, hogy egy csapágy élettartama mitől duplázódna
>> már meg? Attól a kis zsírtól, ami benne van? Ugyanmár... :D
>
> Ez rossz példa...
>
>
>> Ádi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list