[elektro] VAN ÉLET AZ ELETRONIKÁN TÚL IS !!! Bujék!
Anonymus
anonymus at telemester.hu
Mon Dec 31 13:20:24 CET 2012
Szia !
2012.12.31. 11:59 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
> az onzaras egy statikusan ertelmezett tulajdonsag. ha razod, akkor mar
> vannak gyorsulasok.
>
> pont azert razodik ki, mert a gyorsulasok olyan eroket ebresztenek, amik
> ellensulyozzak az axialis szoritoerot, ha jol tippelem. tehat egy
> pillanatra nem lesz megszoritva. mint a lejto, amin meg tudsz allni, de
> foldrengesben nem.
>
> Vajk
>
Nos pont ezért alkalmaznak rugós (rózsa alátétet, hogy a szorítóerő
mindig megmaradjon. A másik megoldás, hogy annyira van a csavar
meghúzva, hogy a rugalmas alakváltozás miatt, soha nem lazul a menet
olyan szintre, hogy a rezgéstől akár meg tudjon lazulni.
Erre jó példa a kerékcsavar, ha rendesen meg van húzva, nagyon nem akar
kitekeredni. (pár év eltelte után kiénekelni sem egyszerű)
Az alu-acél csavarkombinációval sincs semmi gond, normál körülmények
között. Nyilván nem lehet laza, és nem húzható az alu folyáshatáráig. Az
hogy összerohad, egészen más okból történik. Számtalan helyen van aluban
acélcsavar, különösebb gond nélkül, a rezet aluba viszont nem igazán
ajánlatos betekerni, az még inkább berohadhat. (hogy elektro is legyen
benne :) )
A fő gond inkább, hogy minden behajtott csavar, több év, vagy évtized
alatt hajlamos összegyógyulni, különösen nedves, vagy agresszív
környezetben. (márpedig az autó, az ilyen) Ha viszonylag sűrűn van ki-be
csavargatva, ésszerűen meghúzva, minden csavarkötés gondmentes.
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro
mailing list