[elektro] Diesel injektor

Huszti András kyrk.5.dpg.hu at freemail.hu
Tue Dec 11 20:51:34 CET 2012


Helló,

Dízel befecskendező rendszerek c. könyvben nem találtam erről semmit. Szerintem picit idejétmúlt a könyv mert az elektromos rendszereket csak érintőlegesen tárgyalja.

Nah megiscsak talaltam :) De csak tajekoztato jellegu inkabb. Nincs pontos feszultseg illetve ido ertek. Ez egy olyan befecskendezot irt le ahol szukseges elosugar(pilot, előadag, 1,5mm2) befecskendezese az egesi zaj csokkentese erdekeben. A szelep kapcsolasi ideje 0,2ms ezt ugy erik el hogy a szelepet egy kb 70V ra feltoltott kondirol vezerlik.

A jelalak ugy nez ki, hogy van egy impulzus ami az elosugarat alkotja, ezutan jon kesobb egy masodik impulzus ami 70Vnal kezdodik majd leesik a 12V-ra es ezen marad egy ideig. Ez adja a főadagot. A nyitáshoz kell a nagyobb feszültség a tartáshoz már csak a kisebb.

Sajnos ennel tobb reszletet nem arul el a konyv, inkabb csak ismerteto jellegu.


Vilmos David <vilmosd at yahoo.com> írta:
>T. Kollegak. >
Talan van valaki aki tudna egy-ket szot mondani ezekrol a dolgokrol. Az erdekelne pontosan, hogy hogyan megy az elektromos (magneses es piezzos) injektorok vezerlese. A gugli nem volt igazan osztogatos kedveben. Az erdekelne pontosabban, hogy mekkora feszultseg, milyen impulzusok kozlekednek az injektor fele a vezerlo egysegtol. Amit lattam, hogy valami 200 uS impulzus utan egy 300 uS burst, majd ezutan egy valtozo szelessegu 150-400 uS burst vezerel. De ha lenne valami jo leiras nagyon megkoszonnem. A nyelv nem erdekes, de japant, kinait, koreait nem nagyom vagom. >
Elore is koszonom a segitokesz hozzaszolasokat Vili>
>
----------------------------------------->
          elektro[-flame|-etc]>




More information about the Elektro mailing list