[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Thu Aug 30 20:35:32 CEST 2012


>> Látszik,  hogy nem volt zsigulid. Azoknál már új korukban  hunyorgott alapjáratban
>>  az  olajnyomás  lámpa... Ettől függetlenül 250 000 km allatt nem volt
>>  jellemző,  hogy csapágyas legyen.Inkább az olajgomba lehetett rosszul
>>  konstruálva.   azást, mert ott szökött el az olaj (nyomás).

ch> volt zsigulim
ch> az utolso egy 2107-es volt amibe tobb mint szazezret tettem .
>amikor az elozon felvillant az olajlampa , akkor is a szivattyu volt a gond .

Szándékosan  írtam  zsigulit. Az a VAZ 2101-es volt és (még) zsiguli felirat
volt   rajta.   Na  ezeknek  új  korukban  is  hunyorgott alapjáratban
az  olajnyomásellenörző  lámpájuk.  Álló  motornál  ráadott gyújtásnál
fényesen   folyamatosan   égett,  alapjáraton gyenge fénnyel hunyorgott,
kis   gáznál  már  elaludt.   Senkit  sem  érdekelt az oka, elfogadtuk
ilyennek.    Akit    nagyon  idegesített  esetleg  az  kicsit  feljebb
srófolhatta az alapjáratot. Szerintem az olajgombája    volt   kicsit   elcseszve.   Magyarországi  vásárlásának
időpontja   1972   volt.  Majdnem  húsz  évig  szolgált
becsülettel, majd még több mint tíz évig a kertvége "dísze" volt. Írtam,
hogy ennek a típusnak problémás   volt   az   olajpumpát  és  a  gyújtást  közösen  meghajtó
fogaskereke.   Amikor   másodszor   lett   cserélve,   akkor   már  az
olajszivattyút is cseréltem, mert annak a tengelyén is kezdte a ricnit
lekoptatni. Ettől a hunyorgás gyakorlatilag változatlan maradt.

ch> pokom most is van . 30.000-enkent vezlanc csere es 60-nal
ch> olajszivattyu - a csapagyak gyonyoruek .
ch> az egesz blokk fem tiszta belulrol .
ch> mondjuk valtoztattam rajta par aprosagot , de foleg megbizhatosag es a
ch> fogyasztas csokkentese volt a cel .

A  mi  kispolszkink  elhanyagolt mindenki autója volt. Csak benzint és
olajat  kapott.  Aztán pár év után elkezdett kopogni beindítás után
általában    az   első   felpörgetésig,  majd később meleg  motornál megint
kezdte  alapjárat  környékén. Olajcsere nem segített.
Főtengely(csapágy)csere  után  (már  nem  emlékszem  a  részletekre) megjavult.
Ismerős  szerelő  javította,  nem  kért  a  munkáért semmit. Mi csak a
gépmunkát    fizettük   -másnak.   Ő   magyarázta,   hogy   akkora   a
főtengelycsapágyaknál  a  hézag,  hogy  szökik  az  olaj  és  emiatt
alacsony fordulaton kicsi az olajnyomás.


ch> az elozo elottin kettetort a fotengely , az azelottin a fotengely
ch> szervizablaka nyilt ki es engedte el a nyomast .
ch> csak le kellett szedni a kartert es viszautni , bepontozni es osszecsavarozni .

A  kéthengeres  700-as  Subarummal jártunk úgy, hogy hajtókarcsapágyas
lett   mikor alacsony olajszinttel meg lett emelkedőn
hajtva.  Használtuk kímélősen tovább, halogattuk  a  javítását.  Aztán
egy  reggel  beindítás után közvetlenül -csatt-  eltört  a  főtengely.
majdnem 100 ezer Ft lett volna hozzá (90-es évek elején)egy
új,   inkább   vettünk   egy  másik  használt kis subarut.Sajnos az is
(motorikusan) csak pár  évig bírta, pedig arra nagyon vigyáztunk. Feleségem kedvenc autói
voltak. Aztán kerti törpeként végezték :)


-- 
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list