[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Thu Aug 30 20:35:32 CEST 2012
>> Látszik, hogy nem volt zsigulid. Azoknál már új korukban hunyorgott alapjáratban
>> az olajnyomás lámpa... Ettől függetlenül 250 000 km allatt nem volt
>> jellemző, hogy csapágyas legyen.Inkább az olajgomba lehetett rosszul
>> konstruálva. azást, mert ott szökött el az olaj (nyomás).
ch> volt zsigulim
ch> az utolso egy 2107-es volt amibe tobb mint szazezret tettem .
>amikor az elozon felvillant az olajlampa , akkor is a szivattyu volt a gond .
Szándékosan írtam zsigulit. Az a VAZ 2101-es volt és (még) zsiguli felirat
volt rajta. Na ezeknek új korukban is hunyorgott alapjáratban
az olajnyomásellenörző lámpájuk. Álló motornál ráadott gyújtásnál
fényesen folyamatosan égett, alapjáraton gyenge fénnyel hunyorgott,
kis gáznál már elaludt. Senkit sem érdekelt az oka, elfogadtuk
ilyennek. Akit nagyon idegesített esetleg az kicsit feljebb
srófolhatta az alapjáratot. Szerintem az olajgombája volt kicsit elcseszve. Magyarországi vásárlásának
időpontja 1972 volt. Majdnem húsz évig szolgált
becsülettel, majd még több mint tíz évig a kertvége "dísze" volt. Írtam,
hogy ennek a típusnak problémás volt az olajpumpát és a gyújtást közösen meghajtó
fogaskereke. Amikor másodszor lett cserélve, akkor már az
olajszivattyút is cseréltem, mert annak a tengelyén is kezdte a ricnit
lekoptatni. Ettől a hunyorgás gyakorlatilag változatlan maradt.
ch> pokom most is van . 30.000-enkent vezlanc csere es 60-nal
ch> olajszivattyu - a csapagyak gyonyoruek .
ch> az egesz blokk fem tiszta belulrol .
ch> mondjuk valtoztattam rajta par aprosagot , de foleg megbizhatosag es a
ch> fogyasztas csokkentese volt a cel .
A mi kispolszkink elhanyagolt mindenki autója volt. Csak benzint és
olajat kapott. Aztán pár év után elkezdett kopogni beindítás után
általában az első felpörgetésig, majd később meleg motornál megint
kezdte alapjárat környékén. Olajcsere nem segített.
Főtengely(csapágy)csere után (már nem emlékszem a részletekre) megjavult.
Ismerős szerelő javította, nem kért a munkáért semmit. Mi csak a
gépmunkát fizettük -másnak. Ő magyarázta, hogy akkora a
főtengelycsapágyaknál a hézag, hogy szökik az olaj és emiatt
alacsony fordulaton kicsi az olajnyomás.
ch> az elozo elottin kettetort a fotengely , az azelottin a fotengely
ch> szervizablaka nyilt ki es engedte el a nyomast .
ch> csak le kellett szedni a kartert es viszautni , bepontozni es osszecsavarozni .
A kéthengeres 700-as Subarummal jártunk úgy, hogy hajtókarcsapágyas
lett mikor alacsony olajszinttel meg lett emelkedőn
hajtva. Használtuk kímélősen tovább, halogattuk a javítását. Aztán
egy reggel beindítás után közvetlenül -csatt- eltört a főtengely.
majdnem 100 ezer Ft lett volna hozzá (90-es évek elején)egy
új, inkább vettünk egy másik használt kis subarut.Sajnos az is
(motorikusan) csak pár évig bírta, pedig arra nagyon vigyáztunk. Feleségem kedvenc autói
voltak. Aztán kerti törpeként végezték :)
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list