[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Aug 28 09:28:52 CEST 2012
2012/8/28 Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu>:
> 2012.08.28. 8:34 keltezéssel, Xorn írta:
>> Egyre több járgányhoz lesz ilyen is, Ford, GM stb. Elég sok cikket
>> találni újabban a témában. Ha ennyire ócska lenne, aligha pont a
>> nagyobb méretekhez igyekeznének ilyesmit illeszteni. Lehet, hogy nem
>> bírja ki a szíj a 300 ezret, de nem is hiszem, hogy ez komoly probléma
>> lenne.
>
> Azt hallottam, és elképzelhetőnek is tartom, hogy nagyobbak
> rajta a veszteségek, mint egy fogaskerekes váltón. Simán el
> tudom képzelni. Szerintem ezért inkább a nagyobb gépeken
> használják, a kisebb fospisztoly 100-150 lovas gépeket sztem
> megölné egy ilyen váltó.
Itten egyesek nyűgje mintha pont az lett volna, hogy nem lehet elég
tartósra csinálni nagyobb teljesítményekre. Egyébként ha igaz lenne,
amit mondasz, nem tennék 50 ccm-es segédmotorokra.
A kuplung azonnali és végleges zárása miatt pl. a kuplung alighanem
örök életű lenne tőle, ráadásul annak veszteségei is eltűnnének a
rendszerből. Annyira xar azért nem lehet a dolog...
Meg ebből is kétféle van, csak az elv azonos. Az egyik ez a változó
távolságú tárcsás, a másik meg két kúpos tengely egymással
párhuzamosan, de szembefordított kúpossággal, amin ide-oda tologatják
a hajtást adó láncot. Az is egy érdekes szerkentyű.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro
mailing list