[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Mon Aug 27 16:47:28 CEST 2012


Na neeem!  Rövidebb váltó, kisebb fokozati végsebességek, nagyobb 
nyomaték a kerekeken.
Az gondolom nem új, h 1-ben nagyobb nyomi van a keréken mint 6-ban.

A zsiguli karakterisztikája meg kib...ott sz at r volt. Úgy (emléxem az 
1600-ben volt csak ford.mérő) h 4500-4600 körül volt a max, de 500 
fordulattal odébb felfele vagy lefele már csak a csúcs kb. 2/3-a volt.
Na ezt nem egy szép karakterisztika, erre írtam h hegyes mint gauss. 
Ezzzel nem is tudtunk mit tenni, hát felfúrtuk a fúvókákat, mind a 
kettőt, és megnyitottuk a légszűrőt.

Voltak szép, lapos karakterisztikájú autók is, azokban igazi motor volt, 
ilyen volt a 2600-as alfa, vagy a 2300-as ford granada. Erre írtam, h 
akkor tudtam meg mekkora fostalicska a zsiguli, amikor ezekbe úgy 35 éve 
először beleültem.

-------------------
L. Pásztor
-------------------


 


Kovács József írta:
> 2012.08.27. 15:40 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>   
>> Kovács József wrote:
>>     
>>> A kissé megpiszkált karbival és  a hosszabb váltójával
>>> az S100 alázta az 1500-ös haverokat a lámpánál és gyorsulásnál...
>>>       
>> hosszabb valto az nem jo a gyorsulasra
>> [foleg ha allitolag a szoci motoroknak hegyes volt a gorbejuk]
>>     
>
>
> hosszabb váltó > nagyobb nyomaték a keréken
>
> Azok a görbék meg nem voltak igazán hegyesek,
> sőt inkább laposabbak a mai vackoknál.
> Csak a legelején kurva meredekek egy rövid szakaszon.
> De, annál többet pörög már a motor már a kuplung eldobásakor is :-)
>
> KJ
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>   



More information about the Elektro mailing list