[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Mon Aug 27 13:27:42 CEST 2012


Nem az a Mondeo III karakterisztikáját láttam pár éve, nekem is van 
V6-os, ennek apropóján néztem meg.
A 100km/h-hoz kell neki 43LE.  A 200km/h-joz  kell neki 110LE.  A 
225-höz pedig a teljes gyári 170LE.
Nekem más chippel (mostmár csak) kb, 200LE és kicsit 230 felett a vége.
Amire még emléxem, h a gördülési ellenállás (szabványos gumijaival) majd 
háromszorosa volt a motor+difi belső súrolódási ellenállása. Ezért is 
eszik többet a V6 mint a sor 4. Meg ezért nyomják manapság a 3 
hengereseket ismét.
Na ezekből következik, h kb. 160-nál az 1.6-os fiesta, a 2.0-s focus, és 
a V6-os mondeo is kb. ugyanennyit eszik. Felette a V6 már kevesebbet 
fogyaszt mint a másik kettő, sőt mindhárom viszi a 200-at, és ahogy 
mértem ott már kb. 2 liter a különbség.  Sőt a Corvette 6V8-as blokkal 
meg 200-nál evett annyit mint a V6, viszont az 90-nél is simán beszopott 
13 litert  :)  De mondjuk ezt "elnéztem neki"  :))

Iszonyú sokmindentől függ a fogyasztás, de annál helytállóbat még nem 
tudtam kitatálni, minthogy az ÉLETSZERŰ fogyasztás (autópályán 90km/h 
nem az !!!) alapvetően talpfüggő.

-------------------
L. Pásztor
-------------------



 
Kovács József írta:
> 2012.08.27. 10:33 keltezéssel, "L. Pásztor" írta:
>   
>> Az mind rohadtul nem számít neki.
>> Úgy 180 körül az ellenállás kb. 95%-a légellenállás ...
>>     
>
> Ez azért eltúlzott szám, saccra inkább 65-70% körül.
> Hisz, a fele fogyi megvan már 40-50 km/h esetén is...
>
> KJ
>
>   
>> L.  Pásztor
>> ----------------------
>>
>>
>>
>>
>> Kovács József írta:
>>     
>>> Szeged 78 méter Budapest 130 méter
>>> Ami odafelé lejtőn fel és hazafelé lejtőn le üzemmód.
>>> Az M1 szintén asszimetrikus a "hegyeken" átkelésnél.
>>> Hisz pest-győr írányba megmászni meredekebb, mint a győr-pest irányban.
>>>
>>> A szokásos ÉNY-i szél is asszimetrikus hatású...
>>> A szeged-győr irányba fékez, győr-szeged irányba tol.
>>>
>>> Szóval én műszaki okot is látok-sejtek.
>>>
>>> ----
>>>
>>> Ettől függetlenül az adalékolás eltérését
>>> a civic komputere is észreveszi a hazai benzinek között is.
>>>
>>> Másként húz MOL-lal, ÖMV-vel, ESSO-val, SHEL-lel.
>>> Legjobban az ESSO-t szereti, gondolom azzal tud a
>>> legnagyobb előgyújtásig lemenni gyorsításkor, kopogás nélkül.
>>> Így azzal húz legjobban.
>>>
>>> Szereti még így nyáron, ha 1/4...1/3 rész E85 kerül bele :-)
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>> 2012.08.27. 8:39 keltezéssel, "L. Pásztor" írta:
>>>
>>>       
>>>> Ez most is így van ...
>>>> Amit MO-on benzin helyett adnak ... nem is tudom minek lehetne nevezni.
>>>> Osztrák, német, horvát benzinnel nálam érzésre úgy kb. +30LE  a különbség.
>>>> A legmegbízhatóbb mérésem, ami nem szubjek: Bécsben megtankolok
>>>> bármivel, Szegedre hazaérek a szokott tempóban (nem megkérdezni h mennyi
>>>> !!!)
>>>> Szegeden bármilyen csilivili-omv-shell-100-ast tankolok, a tempo és
>>>> terheltség ugyanaz, de a Hegyeshalmi MOL kútnál már gyakorlatilag száraz
>>>> a tank ... és még lenne hátra kb. 70 km ...
>>>>
>>>> Ismerősök kisebb gyorsulásokon és más versenyeken is minimum osztrák
>>>> benzinnel mennek, nagyobb verzenyeken meg spec. hordós benzinnel.
>>>>
>>>> Százhalombattát már nagyon le kellene cserélni, állítólag kb. 90-nél nem
>>>> tud többet párolni, a többit adalékokkal érik el.
>>>> Nem vagyok vegyész, ez lehet h csak urban legend, és a MOL-nál 1szerűen
>>>> csak gazemberek ...
>>>>
>>>> --------------------
>>>> L. Pásztor
>>>> --------------------
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> gyapo írta:
>>>>
>>>>         
>>>>>> Nekem volt S100-am.
>>>>>> Lehetett azzal, nagypolszkit és 1500ladát is alázni :-)
>>>>>> Najó, nem végsebességben, de 100-110-ig simán ...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>             
>>>>> Még gimis voltam, amikor S100L-lel tepert a család a Fekete tengerre. Romániában
>>>>> majdnem ugyanannyi volt a 98-as, mint a rosszabbak, tettünk bele azt, és mint az
>>>>> álom, húzott, csöndes lett, és a Kárpátok réme voltunk vele. Szóval számított a
>>>>> benzin is.
>>>>>
>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>           
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>>         
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>       
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>>     
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>   



More information about the Elektro mailing list