[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Aug 27 12:19:21 CEST 2012


Ez kenőolajnál számít inkább tudtommal....


(fyi: shell 100-as benya pl elvileg nemetbol jon, többi shell az magyar+ shell 
adalek)

Én csak az oktánszámban + adalekban hiszek, a jobb rosszabb külföldi benyában 
nem. Shell 100-tol pl nehezebben indul a vas télen nem pöccröff, és ritkán megy 
olyat mint pl az OMV vagy MOL 100-as benzintől ujabban. 5 éve nem így volt. :-/ 
Masok meg injektor felragadasra panaszkodnak, h zselé szerű anyag csapódik ki.

Romániában, Sk-ban is úgy megy a motor mint az állat helyi vagy itthoni benzin 
tökmindegy. Valszeg párásabb a hegyekben a levegő és több a "zoxigén". :)

Bécsből haza meg hátszél + lejtő + kiégett égéstér, kipuffrendszer stb.)

Nemetben (AT-ben?) 10% kotelezo a bioetanol tartalma a benzinnek, nálunk még 
csak 5% ha joltudom, vagy nemreg lett 10%. Szoval ezer dologtol fugg, az h "jobb 
a nemet benzin" igy egy az egyben sztem nem áll meg.



A.

On 2012.08.27. 11:45, Karoly Kovacs wrote:
> Ezert tankolok en mindig Ausztriaban. :)))
> (Igaz, nekem ez "konnyen" megy.)
>
> Egyebkent ez a tema idonkent feluti a fejet a forumokon.
> Emlekszem, eloszor ugy 15(?) eve, meg a hix-es idokben volt egy oriasi
> pengevalta. En (tobbekkel egyutt) azt allitottam, hogy az osztrak benya
> jobb, tisztabb, szarazabb erzes :))), egy mol-os fazon meg egyre csak
> vedte a munder becsuletet. Aztan ugy egy het gumicsont ragas utan
> _maganban_ megirta nekem, hogy igazam van, de o ezt nem mondhatja.
> Megpedig allitolag ez azert van (o mondta), mert az osztrakok a
> kozel-keleti, un. konnyu koolajat vasaroltak, Mo. pedig az orosz, un.
> nehez koolajat. Allitolag ezek kozt jelentos minosegi kulonbseg van.
> Mindezeket o mondta, tehat ne az en anyukamat emlegessetek! :)))
> (Valamint az is lehet, hogy azota mar Mo. is mashonnan vasarol.)
>
> Megjegyzem, a horvat benya is sokkal jobb a magyarnal. Nem tom, hogyan
> csinaljak, de bizonyithatoan jobb. Egyszer pl. egy barati hazasparral
> egyutt mentunk a horvat tengerpartra, en a Xsara-nkkal, o egy nagyon(!)
> regi Fiat-tal. Odafele eleg sok gond volt a fityoval, emelkedok, stb.
> Visszafele meg ugy ment, mint a taltos lo, raadasul sokkal kevesebbet
> fogyasztott, mint odafele.
>
> Karoly
>
>
>
> -------- Original Message --------
>
>> Ez most is így van ...
>> Amit MO-on benzin helyett adnak ... nem is tudom minek lehetne nevezni.
>> Osztrák, német, horvát benzinnel nálam érzésre úgy kb. +30LE  a különbség.
>> A legmegbízhatóbb mérésem, ami nem szubjek: Bécsben megtankolok
>> bármivel, Szegedre hazaérek a szokott tempóban (nem megkérdezni h mennyi
>> !!!)
>> Szegeden bármilyen csilivili-omv-shell-100-ast tankolok, a tempo és
>> terheltség ugyanaz, de a Hegyeshalmi MOL kútnál már gyakorlatilag száraz
>> a tank ... és még lenne hátra kb. 70 km ...
>>
>> Ismerősök kisebb gyorsulásokon és más versenyeken is minimum osztrák
>> benzinnel mennek, nagyobb verzenyeken meg spec. hordós benzinnel.
>>
>> Százhalombattát már nagyon le kellene cserélni, állítólag kb. 90-nél nem
>> tud többet párolni, a többit adalékokkal érik el.
>> Nem vagyok vegyész, ez lehet h csak urban legend, és a MOL-nál 1szerűen
>> csak gazemberek ...
>>
>> --------------------
>> L. Pásztor
>> --------------------
>>
>>
>>
>>
>> gyapo írta:
>>>> Nekem volt S100-am.
>>>> Lehetett azzal, nagypolszkit és 1500ladát is alázni :-)
>>>> Najó, nem végsebességben, de 100-110-ig simán ...
>>>>
>>>
>>> Még gimis voltam, amikor S100L-lel tepert a család a Fekete tengerre. Romániában
>>> majdnem ugyanannyi volt a 98-as, mint a rosszabbak, tettünk bele azt, és mint az
>>> álom, húzott, csöndes lett, és a Kárpátok réme voltunk vele. Szóval számított a
>>> benzin is.
>>>
>>> Üdv.: gyapo
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list