[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Mon Aug 27 10:43:18 CEST 2012


Azt úgy látom mindenki elfelejti, h a régi cuclista motorok teljesítmény 
és nyomaték karakterisztikái  olyan helgyesek voltak, mint egy gauss görbe.
Az a 60-70 ló csak egy igen szűk fordulat tartományban jött elő. 
Mai mércével mérve egy akkori 60LE autó nem lenne több 40LE-nél.
Ezért:  egy 9xx kg-os 62LE zsiguli gyorsulás 0-100-ról hivatalosan 19.2 
mp volt. 
Ma egy 12xx kg-os  60LE-s autó 15mp alatt 100-on van.

Asszem kicsit már csal mindannyiunk emlékezete ... vagy csak nosztalgiázunk.

-----------------------
L. Pásztor
-----------------------


 
Kovács József írta:
> 2012.08.27. 9:18 keltezéssel, Xorn írta:
>   
>> 2012/8/27 Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu>:
>>     
>>> 2012.08.27. 0:17 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>       
>>>> SKODA100  755kg/48LE=15,7 kg/LE
>>>> POLSKI125 1020kg/72LE=14,2 kg/LE
>>>> LADA2103 1030kg/75LE=13,7 kg/LE
>>>>         
>>> Ezzel mi mellett akartál érvelni? Nekem erről az jön le, hogy a 2103-nál
>>> jut a legkevesebb tömeg egy lóerőre.
>>>       
>> Amúgy sem mondanak különsebben semmit ezek az adatok. Pl. Ford Mondeo
>> kombi 1480 kg, és mondjuk 115 LE-s motorral 12,87-re jön ki, 130
>> LE-ssel meg 11,38-ra. Mégsem egészen ugyanúgy mozog, mint egy
>> 2103-as... :-)
>>     
>
> 1.
> Ezért említettem meg a hosszabb váltót is...
>
> 2.
> Mivel a kg/LE kisebb, illik fürgébbnek lennie.
> Hacsak el nem kúrták a váltó méretezést/illesztést.
>
> KJ
>
>   
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>>     
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>   



More information about the Elektro mailing list