[elektro] ablaktörlő motor home projekthez

joe- jozsig at gmail.com
Mon Aug 20 22:54:46 CEST 2012


2012-08-20 20:09 keltezéssel, Fekete Róbert írta:
> inkább raktam volna bicikli láncot, 2 görgő közé fogaskerékkel, úgy a
> fogaskerék 3/4 én mindig lett volna lánc tehát jó sokáig bírná, ráadásul
> könnyű lenne védeni is a jégtől és elég lett volna csak végig a kapu
> mentén feszíteni
> egyébként meg nem drágák a kész fogaslécek sem, max egy fogaskereket
> kellett volna venni még hozzá és 2 csapágy 1 tengely és már hajthatja is
> az ablaktörlő moci
>
> 2012-08-20 19:57 keltezéssel, Benedek I. írta:
>> Karoly Kovacs wrote:
>>> Szep, de nem ertem, hogyan lesz ez meghajtva?
>>>
>>
>> Én pedig azt nem tudom, hogy meddig fogja bírni a sodrony ilyen kis íven
>> hajlítgatva. Azért ennél nagyobb rádiuszt érdemelne, így ránézésre is egy
>> ilyen átmérőjű kötél, érdemes egy méretezési táblázatba bepillantani!
>>
>> bi
>>
Volt ilyen hajtásu megoldás is.
A bovden dupla sodratu volt, lágyan hajlott, az elemi szálai fényesen
csillogtak, az egésznek átméröje 3-4 mm volt.
A(Gamma,Analcont névre halgato) beavatkozo szerv, eredetileg, hajtokaron
keresztül, nagy szelepeket, tolozárat müködtetett, de itt a kar helyett
nagy peremes kerék lett rászerelve. E dobon volt a kötél eleje és vége
rögzitve, ez mozgatott alagutban egy vizsgáloágyat,melynek utja 3 méter 
volt. Az ágyhoz rögzitett huzalt egy kellö távolságban lévö, eredetileg
feszitésre is alkalmas csigán (átmérö kb.:10cm) forditották meg. /Mivel
az ágy takarta a földön vonulva az alatta lévö csigát, másik feszités
lett alkalmazva, ahol a dobrol drot lecsavarodott, egy kerék, a másik,
már eleve iránybankerült drothoz irányitotta emezt. Ez a kerék lett
csavaros megoldással feszitve./
  100k 1%, 10-fordulatu helipot, volt a hid mindkét oldalán, a kézi
tekerésün, leolvashato értékállitoval.
  A beállási pontossága 22mm -en belül volt, a rajta lévönek sulyátol
függöen szeretett belengeni, nehéz volt ezt megfogni, végül is, egy
Miller Integrátor kapcsolással sikerült ugy, hogy az elsö tulfutás
utáni irányváltásokkor, annak csillapitása beindult.
  A bowden nem szakadt, csak kiszörösödött, az alagutba lévö luknál
mert az ágy sinje a végeállás közelében (kissé) ferdén huzott. :-)
Munkanaponként, ez vagy 30-35-ször végigment a pályán (4-5 helyen)
meg-megálva, és birta. (a kiszörösödés helyét eseti szereléskor elég
volt kicsit odébbhelyezni, igy a gyenge pont is sokáig jo volt.
joe




More information about the Elektro mailing list