[elektro] nyugalmi aramfelvetel auto/motor akksirol

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Fri Aug 10 15:47:51 CEST 2012


Hali!

Azért a legtöbb mostani autóban van. Az enyém valami alapján (idő +
akku fesz ahogy nézegettem) lekapcsolja a fogyasztókat (rádió, lámpák
stb). Nyilván amikor már csak a felügyelő elektronika megy, azt meg
nem lehet lekapcsolni (max egy öntartó relét tudnék elképzelni, amit
kézzel lehet visszakapcsolni, de az meg szerintem nem triviális
megbízhatóan megcsinálni akku főkapcsolónak, és csak több bajt okozna,
mint hasznot.)

Szabolcs


Beregnyei Balazs <balazs.beregnyei at gmail.com> írta (2012. augusztus 10. 15:35):
> Tényleg: vajon miért nincs semmilyen védelem a legtöbb autóban az aksi
> (nyugalmi) lemerülése ellen? Múltkor bekapcsolva felejtettem a rádiót (amit
> még menet közben lehalkítottam), és pont úgy jött ki, hogy utána majdnem
> egy hétig nem ültem autóba. Aztán már nem indult be...
>
> BB
>
> 2012/8/10 Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>
>> 20mA a szabvány ugy tudom.
>> TüV vizsgálatnál legalább is ennyi felett bukta.
>>
>> Illetve BMW agyonokosított elektronikája is ennyit enged a valahova csakugy
>> felakasztott fogyasztónak. (ezt csak hallottam, de nem pékből lett
>> autóvillamosságistól, hanem szakembertől, vélhetőleg valós)
>>
>> A.
>>
>> On 2012.08.10. 12:12, Viktor Babrian wrote:
>> > Udv,
>> >
>> > mik a tapasztalati okolszbalyok autoba/motorba tervezett keszulekek
>> > nyugalmi aramfelvetelere? Ertem, h minel kevesebb, annal jobb. Emlekszem
>> > olvastam vmi bmw mondasra, ami 10mA volt max (jonehany eve), de most ezt
>> > nem talalom (ez magasnak tunhet, de a mA nagysagrendre hatarozottan
>> > emlekezni velek).
>> > 1mA ala nem nagy kihivas lemenni, de erdekelne, meddig
>> > erdemes leszenvedni. Ezeknek a savas akkuknak felteszem az onkisulese is
>> > ebben a nagysegrendben van, de valojaban nem is ertek az egeszhez.
>> >
>> > kosz,
>> > Viktor
>> >
>> > -----------------------------------------
>> >            elektro[-flame|-etc]
>> > .
>> >
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list