[elektro] elem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Apr 18 16:32:42 CEST 2012


Xorn wrote:
> Az a 2 MWh/67 m3 az mennyire jó energiatárolási sűrűség?

Azért az aksi konkrét térfogatára kérdeztem rá, mert a konténerben benne van az 
összes kiszolgáló cucc, ahogy pl az autóaksihoz a tartója, a motortér, vagy 
mittudomén, kábelek.

Különben nem olyan nagyon jó, egy autóaksi erre arányítva kb 4-5-ször többet 
tud. Cserébe nem jó az élettartama.

Az is érdekes lehet, hogy milyen gyorsan tölthető fel, de legfőképp az, hogy mi 
jön ki hatásfokra. Tehát, ha betöltenek X energiát, mennyi vehető ki. Azt 
tételezem fel, hogy ebben sokkal jobb, különben az egész fabatkát se érne - az 
érdekességen túl. Illetve az is számít, hogy ezt az irányt (olvadékok, 
mindenféle extrém hőmérsékletek) érdemes lehet kutatni. Idővel nincs kizárva, 
hogy más anyagokkal, hőmérsékletekkel megtalálják a tutit, ami aztán széles 
körben elterjedhet. Meg az is lehet, hogy más-más célra, méretre más-más anyagok 
kerülnek előtérbe.

Felvetés: abba az irányba is érdemes lenne elmenni, ha valaki rohadtul ért 
hozzá, hogy a légköri oxigént is fel lehetne használni. Arról jutott eszembe, 
hogy ha megtankolunk egy autót, akkor ki lehet számolni, hogy a tankban adott 
térfogatban mennyi energiát szállítunk, de azt nem vesszük bele, hogy az oxigén 
mindenütt rendelkezésére áll az autónak. Ha azt is valahogy tárolni kellene a 
járgányban, sokkal-sokkal rosszabb lenne a J/m3 jellemző. Az aksinál is lehetne 
egy ilyen előny, ha valaki képes lenne oxigént felhasználó aksit kitalálni. 
Töltéskor oxigént bocsát ki (ez külön előny is lehetne bizonyos esetekben), 
kisütéskor meg oxigént igényel, és megfelel neki a légköri oxigén. :) (De lehet 
nitrogén is! :-) )

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list